Gå til innhold

Sigma 70-300mm f/4-5,6II APO


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg har sett en del på Sigma 70-300mm f/4-5,6II APO. Er dette et bra valg, eller bør jeg velge en annen linse, f.eks Tamron AF 70-300 F4-5.6 LD MACRO 1:2 C, eller Canon EF 75-300mm/4-5.6 III USM? Takk for hjelpen!

Heisann.

Det kommer litt an på hva du skal bruke objektivet ditt mest til.

Blender 5,6 på 300mm er ikke allverden og det kommer til kreves godt lys eller stativ ved bruk på 300mm , samt at det blir vanskelig å fryse bevegelser hvis det ikke er sol.

Blender 4 på 70mm er også litt for dårlig hvis du skal bruke det til portretter og få til en skikkelig uskarp bakgrunn.

Jeg hadde et EF 100-300 f5,6 som jeg brukte svært skjelden fordi det var for dårlig til de motivene jeg ønsket å bruke det til.

Jeg byttet det ut med et mer lyssterkt objektiv , men det var dyrt.

Så det er jo dette med kostnader igjen da , hvis du skal ha god lysstyrke på objektivet så koster det jo mer enn de objektivene du ønsker å skaffe deg.

Hvor mye er du villig til å spandere på ditt nye objektiv ?

Endret av helge.bringeland
Lenke til kommentar

Ok , med det budsjettet du viser til så kan du se bort i fra lyssterke objektiver.

Og du blir avhengig av stativ og godt lys for å få gode skibilder.

Du kan se forskjelllige objektiv testet på nettsiden under.Se her

Der kan man se forskjellige optiske kvaliteter på forskjellige objektiv.

Trykk med pekeren på "EOS" og bla litt ned på siden under "Brownsing the lens database" , la "all lenses" stå og trykk på "start query".

Da vil du få opp alle objektivene som er testet.

Håper du finner noe interressant :thumbup:

Lenke til kommentar

 

Forresten, er Tamron AF 28-300 F3.5-6.3 XR et bedre valg? Det virker som en mer allsidig linse, men det spørs på kvaliteten da...

Når det gjelder objektiv med så stort brennvidde spekter som fra 28mm til 300mm , så går det som oftest utover bildekvaliteten.

Det er derfor faste objektiver uten zoom oftest er bedre optisk enn de med zoom.

Og dessuten har det en største blender på 6.3 ved 300mm som er alt for dårlig :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...