Gå til innhold

The Ultimate Canon Challenge


Anbefalte innlegg

Meg og noen kamerater satt og snakket om proffkamerane til Canon og holdbarheten på dem. De viser jo til mange fornøyde profesjonelle fotografer som sier at de ikke ville brukt noe annet, bla. pga. styrken i husa.

 

Vår idé er å utfordre Canon til å overlate et Pro-DSLR system til en ungdom i tre-fire år, for å se om kameraet er like oppegående som når det var nytt. Det er jo allmennkjent at ungdom har en destruktiv evne. Vi har dessuten en spesiell gutt i tankene... han bruker ca. tre kompaktkameraer i året. Han bytter i ny og ne på grunn av slitasje.

 

Hvordan trur dere Canon ville forholdt seg til en sånn utfordring?

 

/knuhe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Meg og noen kamerater satt og snakket om proffkamerane til Canon og holdbarheten på dem. De viser jo til mange fornøyde profesjonelle fotografer som sier at de ikke ville brukt noe annet, bla. pga. styrken i husa.

 

Vår idé er å utfordre Canon til å overlate et Pro-DSLR system til en ungdom i tre-fire år, for å se om kameraet er like oppegående som når det var nytt. Det er jo allmennkjent at ungdom har en destruktiv evne. Vi har dessuten en spesiell gutt i tankene... han bruker ca. tre kompaktkameraer i året. Han bytter i ny og ne på grunn av slitasje.

 

Hvordan trur dere Canon ville forholdt seg til en sånn utfordring?

 

/knuhe

De hadde sikkert tenkt : haha , her er det noen gutter som tror de kan lure til seg et proffhus som ellers ville vært uoppnåelig for dem akkurat nå :!:

Tror de guttene virkelig at vi er så lettlurte. ;)

Lenke til kommentar

Tror nok jeg er enig med Helge.Bringeland.

Hvis jeg hadde vært Canon så ville jeg betale for noe som ga meg minst like mye igjen som det jeg måtte betale eller risikere å få ødelagt. "Minst like mye" ville vært at noen testet kameraet etter standardiserte tester (MIL-spec f.eks) for fysiske belastninger (temperatur, vibrasjon, G-belastning +++). Gjennomgått standardisert (i praksis i testlaboratorium) kunne da bli brukt i markedsføring.

Alternativt ville jeg sendt det til en rallykjører, Himalaya-fjellklatrer eller noen berømte "verstinger" (Alex, Gry Jannike Jarlum, andre??) som har stor media-erfaring og som alle vil nikke til at "Ja hvis Alex kan bruke kameraet uten å ødelegge det så må det tåle en del".

Men en reklame om at "Bjarne, 14 år, har brukt vårt proff-kamera i 1 år uten å kunne ødelegge det." tror jeg neppe vil trekke flere proff-fotografer som kjøpere av Canon.... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...