Gå til innhold

DVD-mappe, ringpermsystem eller plastmapper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke lengre plass til alle cover i hylla, må over på et mappesystem - noen som kjenner til om det finnes å få kjøpt brukbare løsninger?

Vil ikke ha "vanlig" cd-mappe, det blir for tungvindt å holde alfabetisert...

Må være noe "løsark"-aktig eller ringpermbasert med løse plastlommer ferdighullet...

Eneste jeg har sett er noen stilige mapper fra MS med Select-CD´er...

Bør forøvrig "gjøre" seg i bokhyllen...

Hvem kan selge noe slikt?

Wintel

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har valgt meg en type mappe fra Dataline, kjøpte den på binders. Den er IKKE løsarksystem, men den virker så bra, at jeg går for den typen likevel. Den er sånn frosta plast-aktig, helt anonym og grei. Mappe med 48 plater som står i en kassett.

Jeg fant i hvertfall ingen god løsning i A4 format...

Vh

Skrevet

Blir det ikke mye brydere med å flytte alle platene ett hakk lengre bak når du har brent en ny film (forutsatt at du alfabetiserer da...)

Håpløst når du har 6-700 filmer og brenner 5-6 i uken...

Wintel

Skrevet

jeg vil nok foreslå en av de mappene som norwaydisk, brenner.no eller pxp selger. med plass til 336 cder er vel det meste. jeg foreslår også at du heller organiserer filmene etter kategori, slik at du kan sette av plass på forhånd i mappen, før du har brent filmer. det innebærer at du har sånn ca oversikt over hva slags type filmer du brenner såklart. en inndelig på f.eks 100 på action\thriller, 100 på komedie\romantikk, 50 på asiatisk kampsport, 50 på skrekk\horror, de siste 36 får heller være til mer obskure kategorier

Skrevet
Hvem kan selge noe slikt?

Jeg bruker det "løsarksystemet" man får på Clas Ohlson. Du finner det hvis du bruker linken til vetahutt. (art: 32-6961) Hvert ark har plass til 3 plater på hver side, og ved siden av hver plate er det lommer til å stikke inn en lapp med beskrivelse (lappene følger med). Det er derfor mulig å alfabetisere platene, selv om det er litt tungvint hvis du skal finsortere absolutt alt. Selv gir jeg bare platene nummer som jeg fort kan slå opp i databasen min :)

Jeg kjøper imidlertid permene et annet sted, for de Clas Ohlson selger er ikke noe fine + at de er dyre. En vanlig tykk ringperm rommer to slike arksett, med til sammen 120 plater. Du kan jo kikke etter en type ringpermer som gjør seg i hylla hvis det er viktig for deg. Dette er uansett den beste løsningen jeg har funnet.

John D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...