Gå til innhold

MSI temp. måler og viftestyring?


iCodden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er temp måler i NV43 (6600) GPU'en, men har lest at endel produsenter, deriblant MSI, har disablet dette i sin BIOS, visstnok for å forbedre stabiliteten på kortet. Ikke at jeg kan forstå helt hvorfor.

Har også lest at noen har editert BIOS'en eller flashet til andre BIOS versjoner og dermed fått aktivert temp avlesingen.

 

Du finner endel info på: http://www.mvktech.net/

 

Bl.a i denne tråden:

http://www.mvktech.net/component/option,co...,7587/catid,13/

Endret av Vegggen
Lenke til kommentar

Jeg kom fram til at man skulle åpne en BIOS-fil med en HEX editor (?) og endre på en verdi et sted. Jeg har ikke prøvd, tror ikke jeg kommer til heller, ettersom hele kortet kunne bli "knust." (Sa en fyr som har peiling).

 

-Jar

Endret av Jarek
Lenke til kommentar

Det letteste er å laste ned en av de ferdige modda BIOSene som er postet i tråden jeg linket til, og flashe denne med NVflash.

Modding med HEX editor er ikke å anbefale dersom du ikke vet hva du driver med.

 

Uansett så innbærer flashing av BIOS en viss risiko, og du hvis du etter å ha lest tråden ovenfor fremdeles ikke skjønner hva som skal gjøres er det kanskje best å la det være...

Lenke til kommentar
Viss jeg flasher det til denne biosen?

Vil jeg da kunne styre viften og se temperaturen på skjermkorte?

Vel, uten å ha prøvd det selv, det tror jeg ikke, dette er nok original biosen til MSI kortet, og da er du like langt.

I den tråden jeg linket til er det flere som har gjort den nødvendige modden og postet BIOS'en som vedlegg du kan laste ned direkte fra tråden. Prøv en av de, det skulle funke.

Du får melde tilbake hva resultatet blir dersom du prøver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...