Gå til innhold

Mozilla Suite is dead: Long live Seamonkey


Anbefalte innlegg

Da har det skjedd, Mozilla er død. Etter mange gode år så har Mozilla Foundation kastet Mozilla på gaten. Personlig synes jeg dette er det verste som kunne ha skjedd, men vi får håpe at de som nå tar over gjør en god jobb.

 

Vil bare avslutte med å takke Mozilla Foundation for den gode jobben de har gjort gjennom årene.

 

Mozilla R.I.P.

 

NB: Dette gjelder ikke Firefox/Thunderbird/Sunbird

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes egentlig det er helt greit. Hvem trenger de unødvendig store, bloatede programmene? Kommer/finnes sikkert extensions som gjør at Firefox/Thunderbird/Sunbird fungerer helt likt som Seamonkey/Mozilla Suite.

Vet ikke helt. Jeg liker Mozilla, synes faktisk den er mer stabil og rendrer bedre. Liker faktisk at jeg har alt jeg trenger i et program, istedenfor flere. Etter det jeg har hørt så er ikke akkurat tilstandene på top hos Firefox heller. 6 utviklere og bare et par som faktisk jobber. Det var vel egentilg unngåelig når Firefox kom, men jeg håper at Mozilla fremdeles kommer til å leve videre gjennom noen andre.

Lenke til kommentar
Opera er ikke like bra som Mozilla når det gjelder standarer og det viktigste; den koster penger.

Og her har jeg sittet og trodd hele veien at det som var viktigst var at det var fritt framfor gratis. Jaja, så lever vi i en gjerrig verden allikevel :p

Mente også fritt. Hvis Opera var gratis og fremdeles "closed" så ville jeg ikke ha brukt den.

Lenke til kommentar
Synes også det er helt greit. Hvis jeg ville ha en "alt i ett-pakke" ville jeg heller gått for Opera. Den har faktisk mer features og er  raskere.

Opera er ikke like bra som Mozilla når det gjelder standarer og det viktigste; den koster penger.

Opera ikke like flinke til å følge standarder til hva? Bare et spørsmål, siden jeg ikke er noe web/w3c-ekspert ;). Har liksom bare hørt Opera klage over at de må tilpasse seg sider, siden de ikke følger w3c-standarden.

Lenke til kommentar
Opera er ikke like bra som Mozilla når det gjelder standarer og det viktigste; den koster penger.

Og her har jeg sittet og trodd hele veien at det som var viktigst var at det var fritt framfor gratis. Jaja, så lever vi i en gjerrig verden allikevel :p

Har ingen problemer med at Opera koster penger. Problemet er derimot at Firefox støtter flere standarder.

 

Hvorfor betale for noe som er dårligere?

 

Jeg betalte faktisk for Opera for noen år siden (v. 5 og 6), men jeg synes Firefox var mye bedre fra dag en (nesten). Kunne gjerne betalt penger for Firefox jeg.

Lenke til kommentar
Synes også det er helt greit. Hvis jeg ville ha en "alt i ett-pakke" ville jeg heller gått for Opera. Den har faktisk mer features og er  raskere.

Opera er ikke like bra som Mozilla når det gjelder standarer og det viktigste; den koster penger.

Opera ikke like flinke til å følge standarder til hva? Bare et spørsmål, siden jeg ikke er noe web/w3c-ekspert ;). Har liksom bare hørt Opera klage over at de må tilpasse seg sider, siden de ikke følger w3c-standarden.

Mente webstandarer. Selv om den er MYE bedre en IE, så er den ikke like bra som Mozilla når det gjelder webstandarer.

Lenke til kommentar

Ej he prøvtgang på gang å gå frå opera til firefox, men det går ikkje, folr mange nydelige funksjonar som gjer opera til meir eit operativsystem enn ein nettlesar. håper dei bygge vidare på firefox slik at du får eit reelt alternativ til seamonkey. firefox blir ikkje stabil når du legg til 15 plugins. rss lesaren på opera er genial, epost i opera er lekkert, men adblock i firefox e nesten en killer-app

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...