Aurdal Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Jeg jobber med en skoleoppgave om proxy. Vet ikke hvor jeg skal sette inn dette spørsmålet hen så jeg legger det inn her. Hva er en proxy rent teknisk? Hva er en anonym proxy rent teknisk? Kort sagt. Hva er forskjellen på anonym proxy og proxy? Er dette med anonyme proxyer noe som settes opp på servere uten servereiers viten og vilje? Viss noen gidder å ta seg tiden til å svare på et av spørsmålene eller flere vil jeg være VELDIG takknemlig! Kanskje paste en url der jeg kan finne informasjon. på forhånd takk!
Wraith Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Kan ihvertfall svare på det første. Raskt oversatt fra engelsk betyr proxy mellommann/ledd, for eksempel så er en butikk proxyen mellom deg og produsenten. Proxyservere i nettverk tar i mot nettverkstrafikk og sender den videre ut eller inn, ofte med en slags filtrering. Skal du inn på f.ex HW.no forumet så er det proxyen som gjør tilkoblingen til HW.no på vegne av klienten din, og klienten din henter igjen dataene fra proxyen. Her kan man blant annet legge virusvask, spambeskyttelse og filtrere ut uønsket trafikk. De kan også redusere båndbreddebruken ved at sider og filer som allerede er lastet ned blir sent direkte til klienten, istedenfor at proxyen heter dem ned fra nettet. Du bør også ta en liten titt på filmen "Warriors of the net", selv om den er litt gammel så kan den kanskje gi deg litt oversikt :-) Morsom er den ihvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå