Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc restarter ved jobbing


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Far min sin pc restarter med en gang den setter i gang med noe arbeid, den kan stå i ro lengee men hvis jeg f.eks setter i gang virus scan eller deframenterer en av diskene, så restarter maskinen seg innen 1 min.

 

Har prøvd med mange harddisker og foramtert, før hadde han win 98, nå har han win xp, og samme problem.

 

Er dette for liten informasjon om problemet til å finne ut hva det kan være...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan hende at CPU blir for varm, slik at den restarter pga for høy temperatur.

Kan også hende at PSU er litt for liten for systemet, og når pc'en jobber, trekker den mer strøm, kan da hende at PSU bare slår seg av.

Gå i BIOS eller noe slik, og se over innstillingene der. Grader på CPU, Shutdown temp etc.

Er det bra kjøling i kabinettet?

Ble det plutselig bare slik?

Lenke til kommentar
Kan hende at CPU blir for varm, slik at den restarter pga for høy temperatur.

Kan også hende at PSU er litt for liten for systemet, og når pc'en jobber, trekker den mer strøm, kan da hende at PSU bare slår seg av.

Gå i BIOS eller noe slik, og se over innstillingene der. Grader på CPU, Shutdown temp etc.

Er det bra kjøling i kabinettet?

Ble det plutselig bare slik?

Rart, for maskinen består av cdrom,1 harddisk å d burde ikke trekke mye strøm, powersupplyen er på 360 W...

Å problemet ble bare plutselig sånn jah, kan være det er hovedkortet, fordi det er byttet ut, og før det så var ikke problemet der....

Det er heller ikke varmt inni kabinettet men jeg kan skjekke cpu temp osv...

Lenke til kommentar
Kan hende at CPU blir for varm, slik at den restarter pga for høy temperatur.

Kan også hende at PSU er litt for liten for systemet, og når pc'en jobber, trekker den mer strøm, kan da hende at PSU bare slår seg av.

Gå i BIOS eller noe slik, og se over innstillingene der. Grader på CPU, Shutdown temp etc.

Er det bra kjøling i kabinettet?

Ble det plutselig bare slik?

Har sjekket med cpu temp, den er lav og PSU er kraftig nokk...

Og i dag merket jeg at når jeg var i windows så tok jeg å satte en mp3 spiller i harddisken å da frøs maskinen med en gang! Pcen tåler ingenting lengre :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...