Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 10. mars 2005 Skrevet 10. mars 2005 (endret) lager en tabbedpane sånn her: jTabbedPane.addTab(mndr[i],new JPanel() ); men det jeg lurer på er: hvordan kan jeg referere til jpanelet? Endret 11. mars 2005 av Sletet+adslkfjv
Frank2004 Skrevet 10. mars 2005 Skrevet 10. mars 2005 (endret) lager en tabbedpane sånn her: jTabbedPane.addTab(mndr[i],new JPanel() ); men det jeg lurer på er: hvordan kan jeg referere til jpanelet? A a = new A(); doStuff(a); doMereStuff(a); i stedet for doStuff(new A()); ... oops - får ikke tak i A'en lenger? Endret 13. mars 2005 av Frank2004
buskmann Skrevet 10. mars 2005 Skrevet 10. mars 2005 jTabbedPane.addTab(mndr[i],new JPanel() ); men det jeg lurer på er: hvordan kan jeg referere til jpanelet? JPanel pan = new JPanel(); jTabbedPane.addTab(mndr[i],pan); pan.add(new JLabel("dass"); LayoutManager lm = pan.getLayoutManager();
Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 JPanel pan = new JPanel(); jTabbedPane.addTab(mndr[i],pan); pan.add(new JLabel("dass"); LayoutManager lm = pan.getLayoutManager(); gjør jeg det sånn så kan jeg jo ikke legge ting i panelet pan med teksten f.eks "tab3"?
pian Skrevet 12. mars 2005 Skrevet 12. mars 2005 buskmann svarte jo korrekt. JPanel pan = new JPanel(); og da referer du jo til panelet med "pan"! Ingen hindring i hva du kan gjøre med det panelet... annet enn det som gjelder for JPanels, selvfølgelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå