Gå til innhold

Kjøp av bærbar, trenger forslag [mal brukt]


ASDW

Anbefalte innlegg

God kveld folkens, da har endelig pengene rullet inn på konto, og jeg er klar til å bestille meg min første laptop. Prisen skal ligge +/- 12000, helst -

 

 

  • Hvor mye penger vil du bruke? Prisen jeg har tenkt på er som sagt MAKS 12000 kr, uten porto. Altså porto kommer i tillegg
     
     
  • Hva skal du bruke maskinen til? Maskinen skal brukes for det meste til skolearbeid, men også mye til musikk avspilling, dvd avspilling, og en del spill som FM og CoD. Hadde ikke vært å forakte om den også kunne kjøre BF2 :dribble:, men det er absolutt ikke nødevendig, da jeg har en stasjonær i tillegg
     
     
  • Hvilke krav stiller du til maskinen? Vil gjerne ha en flott skjerm, og helst en oppløsning rundt 1400*1500 eller noe i den duren der. 1gig ram er meget nødvendig. Har en ekstern harddisk i tillegg, men hadde vært veldig deilig med rundt 60 gig
     
     
  • Har du noen spesielle krav til design/farge/fysiske mål? Vekt er viktig. Vil overhodet ikke ha en maskin som veier mye, da jeg skal slepe den rundt. Maks vekt er rundt 3,0 - 3,2 kg. Vil gjerne ha en maskin som er pen og se på, men det er ikke et must. Maskinen skal være så stille som mulig.
     
     
  • Trenger du ting som Bluetooth, firewire, et høyt antall USB-porter, floppy, WLAN WLAN, og en del usb porter hadde vært veldig kjekt! :thumbup:
     
     
  • Til sist bør det også komme frem om du er veldig sikker på hva du vil ha, Jeg har for øyeblikkett sett meg ut Netshop sin 1557, men er som sagt tidligere åpen for helt nye forslag. Det som taler til Netshop sitt favør, er at den konfigurasjonen jeg vil ha er billigs der..

Da takker jeg så mye for hjelpen folkens! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd å konfigurerere en Dell Inspiron 9300 ? Da får du jo få 17" NYDELIG skjerm, og kan få bra skjermkort, Go 6800 med 256 ram ( ddr eller ddr2, husker ikke )

 

Litt stort, og er kanskje LITT tyngre pga skjermen, men er jo verdt det da :thumbup:

 

Kunne jo også sett på Acer Ferrari 3200/3400, og evt kjøpe ny harddisk og bedre ram senere!

Lenke til kommentar
Prøvd å konfigurerere en Dell Inspiron 9300 ? Da får du jo få 17" NYDELIG skjerm, og kan få bra skjermkort, Go 6800 med 256 ram ( ddr eller ddr2, husker ikke )

 

Litt stort, og er kanskje LITT tyngre pga skjermen, men er jo verdt det da :thumbup:

 

Kunne jo også sett på Acer Ferrari 3200/3400, og evt kjøpe ny harddisk og bedre ram senere!

altfor dyr dessverre..

Lenke til kommentar

Acer Ferrari 3200 er da ikke for dyr. Den bruker å ligge på rundt 13k hos ITButikken.no, men nå er den helt oppi svimlende 14.5k :thumbdown:

Den er bedre utstyrt enn de fleste, med 4 USB2.0, wlan, bluetooth, gbit nettverk osv! ;)

 

Vent til dansk-krona svekker seg så du får deg en Ferrari 3200 til 13k :thumbup:

....evt barebook fra Netshop. :thumbdown:

 

Tviler uansett på at du får en bærbar nå til ca. 12k som klarer å kjøre BF2, nå nei du :roll: Du må nok opp i 6800/X800 nivå for å få det til. :( Men CoD skal vel gå greit (vet ikke hva FM er? :blush:)

 

Spar opp til i9300/XPS2 hvis du absolutt trenger et bra skjermkort. :yes:

Acer TravelMate 8104 er jo bra den og, men litt stiv pris - ca. 17k :ohmy:

 

Lykke til :fun:

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...