Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'en fryser/låser seg


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har nå i lengre tid vært plaget med at PC'en fryser/låser seg etter x tid i bruk. Kan variere fra 2-3 ganger pr dag til 0. Det som skjer er at skjermbildet blir helt låst, musen reagerer ikke, tastaturet reagerer ikke (faktisk så blinker plutselig alle lysa på den trådløse tastatursenderen).

 

Hovedkort og harddisker har vert levert tilbake til leverandør for sjekk, men dem fant ingen feil.

 

Hovedkort: MSI 865 Neo2

Minne: 2x512 ddr 3200 corsair

CPU: Pentium 3,2ghz prescott boxed (s478)

Disker: 1x 200gb s-ata wd | 2x 200gb ide wd

Skjermkort: Sapphire Radeon Atlantis 9600 128mb

PSU: Hiper Silent 425w

 

Temperaturen på CPU ligger fra 48-51grader og temperaturen i kabinettet rundt 25-28grader.

 

Har bra luftgjennomstrømning med 2x 80mm vifter innsug i front, 2x 88mm utsug bak, 1x 120mm innsug i sidedør og 1x 80mm utsug i topp.

 

Om noe er uklart, spørr ;)

 

all hjelp er hjertelig velkommen.

 

mvh.

Frank

 

 

#EDIT1: jeg scanner med spybot, ad-aware og norton antivirus 2005 flere ganger i uken#

 

#EDIT2: adda PSU på specs#

Endret av xcase
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testet minnet ditt med memtest?

Jeg hadde engang et skjermkort som fucka opp maskinen min. Etter x antall timer foran skjermen (idle eller load) så ble skjermbildet plutselig borte. Dette skjedde ikke da jeg fikk nytt skjermkort.

Jeg mistenker minnet ditt i denne situasjonen, men man vet aldri :p

Lenke til kommentar

nja.. det kan ligne noe, bare at min ikke lager lyder og rebooter...

 

her bare fryser alt seg.. om jeg spiller av musikk, stopper den. tastatur og mus låser seg, men skjermbildet består og må bruker powerknappen på psu for å få reboota

Lenke til kommentar

De errorsa som går igjen er;

 

System:

 

Type Kilde Hendelse

Advarsel dhcp 1003

Feil dhcp 1001

Feil dhcp 1002

 

Program:

 

Type Kilde Hendelse

Feil application hang 1002

Feil application error 1000

 

 

er vanvittig med "Advarsel" - "dhcp" - "1003"... i perioder hvert 5sec..

 

noen ideer?

Lenke til kommentar

Etter mer leting i hendelsesloggen kom jeg over noe mer, som kanskje er interessant;

 

Driveren oppdaget en feil på styreren på \Device\Harddisk0\D.

 

Hvis du vil ha mer informasjon, se Hjelp og støtte på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

 

"Feil - disk - 11"

 

 

Det ble oppdaget en paritetsfeil på \Device\Ide\IdePort0.

 

Hvis du vil ha mer informasjon, se Hjelp og støtte på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

 

"feil - atapi - 5"

Lenke til kommentar

har hatt problemer med denne pc'en helt siden starten av.. en morgen var ene disken upartisjonert, så plutselig var xp fucka, så reboota den konstant, så fant den ikke disker, så nå frysern seg av og til.. komplett sier alt fungerer, men men.. skal sjekke ut linken din nå ;)

Lenke til kommentar

fikk egentlig ikke så utrolig mye ut av den siden..

 

Ut i fra det som står der er det harddisken(e) som er problemet.

 

Mine disker har nylig vært hos komplett for testing (pga jeg har ment helt fra jeg kjøpte dem at dem ikke er helt friske), og dem fant ingen feil. Dem kjørte tester i 2 døgn, og sendte ved testresultat.

 

Etter det jeg kan fatte ut av den teksten så kan problemet ligge ved kablene med tanke på at komplett friskmelder diskene. Jeg har før prøvd flere forskjellige IDE-kabler uten at det hjelper. Akkurat nå kjører jeg med 2 splitter nye.

 

Står i grunn rimelig fast i denne saken. Maskinen fungerer til tider svært godt, men kan ikke stole på den pga. den plutselig finner det for godt til å låse seg. Må være ekstra flink med å save alt _veldig_ ofte og backupe alt viktig. En god ting sånn sett ;)

 

Noen som har flere tips?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...