Gå til innhold

Bestilling av vannkjølingsutstyr fra Tyskland


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ps: om du bestiller så sørg for at de legger en kvittering eller faktura oppi pakka, ellers må du møte opp hos tollvesenet selv og dokumentere hvor mye du har betalt... de hadde ikke gjort det for meg og det ble litt styr! :cry:

 

dessuten skal posten ha ekspedisjonsgebyr etc.... kom på ca 400 (!) for min del!!!

Endret av svingstang
Lenke til kommentar

Dersom jeg bestiller vannkjølingen min (med tilbehør) fra statene (les: www.cooltechnica.com), sparer jeg ca. 2500,- (4k i statene, 6,5k i Norge) kontra hvis jeg bestiller fra en dyr nettbutikk i Norge (les: www.microplex.no). Tollavgifter m.m. er ikke inkludert, men jeg har sterk tvil om at dette overstiger denne summen.

Lenke til kommentar
Svingstang:

Da står det liksom mellom AC-komponenter fra Microplex eller noe fra CoolnSilent sitt vareutvalg.

Har du noen bilder av "riggen" med delene montert? Litt nysgjerrig på forskjellige typer oppsett av AquaComputer hardware.

har dessverre ingen bilder...

 

det jeg har fra aquacomputer er en vanntank og aquagrafx 6800 blokka (se profil)... men etter en episode i går, kommer den blokka til å gå rett ut av oppsettet mitt... har hatt maskina oppe noen dager, men først i går jeg fikk begynt å prøve å kjøre litt load på systemet (les GPU)...

 

har hele tiden synes temp'en på GPU har vært høy (ca 52-54) idle i windows... i går begynte jeg å kjøre opp half-life og det gikk heller dårlig... masse artifacts fra første stund når videosekvensene begynte... måtte bare ta ned pc'en... bootet opp igjen og prøvde å klokke ned skjermkortet med 25 MHz og det bedret seg betraktelig, men fremdeles ikke bra... (og nei, jeg hadde ikke klokket noe i utgangspunktet)..

 

jeg tror rett og slett at den blokka ikke er helt god og ikke har helt kontakt med GPU'en... problemet er vel at den ikke bare skal ha kontakt med GPU, men også RAM og regulatorer.. så selv om GPU kontakten er fjærbelastet, tror jeg ikke det er optimalt...

 

ny blokk for bare GPU er i bestilling hos coolnsilent...

 

resten av oppsettet mitt er forresten fra dem, og jeg har bare godord om service etc derfra.. ingen erfaring med microplex..

Lenke til kommentar

CoolnSilent er et kanonbra alternativ, og jeg har suglet lenge på hardware derifra..; tenker spesielt på C-Systems pumpene og SilenX viftene. Problemet er at de er prisen... Jeg har ikke samvittighet til å betale 500 bols for 2 stk 120mm vifter...

 

Må nok bare spare; så blir det PolarFLO TT blokker i krom over hele linja... :dribble:

Lenke til kommentar
Dersom jeg bestiller vannkjølingen min (med tilbehør) fra statene (les: www.cooltechnica.com), sparer jeg ca. 2500,- (4k i statene, 6,5k i Norge) kontra hvis jeg bestiller fra en dyr nettbutikk i Norge (les: www.microplex.no). Tollavgifter m.m. er ikke inkludert, men jeg har sterk tvil om at dette overstiger denne summen.

Og hvilken kjøling er dette? Hørtes j*****g dyr ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...