Gå til innhold

ekte penger i entropia?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, du må overføre ekte penger. Såvidt jeg husker nektet etterhvert mange banker kundene sine å overføre penger til hva de kaller et pyramidespill.

Det fungerer omtrent som dette:

Du kan laste ned spillet og spille det gratis. Du vil ikke kunne gjøre noe annet enn å løpe rundt, utforske og prate med folk. Du er utstyrt med en råstygg oransje drakt fra starten, og det eneste du kan gjøre med den er å kle av deg det meste (hvilket blir sett på som uhøflig av noen)

Du må kjøpe våpen, nye klær, utstyr, medkits, ammo, betale for reparasjoner (grunnet slitasje ved bruk) o.s.v.

Du vil uansett havne på rundt minst en hundrelapp i måneden, og det er om du vet hva du gjør slik at du får økonomien til å gå rundt mest mulig. De som har skaffet seg mer kunnskap om hvordan (hovedsklig) f.eks. mining foregår, går med overskudd.

Sist jeg var innom PE var i fjor en gang. Da var det fremdeles rubberband lag, som sørger for at du blir sugd inn i kjeften på mobs du jakter på, og du kaster således bort en masse ammo når du dør. Ammo koster ekte penger, som alt annet. Jakt er mer eller mindre utelukket om du vil ha en økonomisk balanse.. så du vil ende opp med tradeskills, mest sannsynlig. Og litt PvP kanskje.

Det er fremdeles et hav av bugs i spillet, så prøv heller å spill det gratis en stund før du putter inn noe penger i det. Det er noen flotte områder der, og emotene er i særklasse. Utover det.. *trekker på skuldrene*

Hvorfor ikke spille gratisutgaven av Anarchy Online (Classic) istedet? Eller Runescape eller andre gratisspill.

NB! Det kan være mye som har forandret seg siden jeg sist spilte PE. Skal du først spille et spill hvor du må bruke ekte penger, ville jeg valgt Second Life

NB! #2 Jeg glemte å si at Second Life har 2 betalingsplan:

1. alternativ er ett engangsbeløp pålydende $9.95 (du betaler altså kun 1 gang)

2. alternativ er $9.95 per måned. Med det får du din egen eiendeom som du leier (derav prisen per måned).

Link til Second Life FAQ her

Uansett hvilket alternativ du velger, er det billigere enn de aller fleste andre MMORPG spill, du kan bruke ekte penger i det (kjøp og salg, leie o.s.v.) og uansett om du gjør det eller ikke har du da tilgang til verdens største virtuelle sandboks hvor du kan skape stort sett hva som helst, kun din egen fantasi setter grensene.

Endret av Sundiver
Skrevet

Ingen årsak. Du kan som sagt spille det gratis om du ikke kommer til å jakte eller noe, da kan du jo alltids bruke det som en avansert chat client. Vil du spille gratisutgaven av AO, kan jeg hjelpe så godt jeg kan (Rimor, Rubi-ka 2).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...