Gå til innhold

Hvilken konsoll passer deg best?


Thewiz

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle legge ut en tråd for de som er litt usikre på hvilken

konsoll de skal velge. Her skal jeg komme med + sider og - sider på de forskjellige

konsollene.

 

Xbox:

 

+ Har en mulighet for modding

+- Kan spille DVD (for at man kan spille av DVD må man ha denne, som kan være litt dyr)

+ Kan også spille av andre medier (må moddes)

+ Kan legges inn musikk på harddisken som gjør at du kan høre på denne musikken når man spiller (spillet må støtte denne funksjonen)

+ Har også muligheten for 4 player

+ Trenger ikke noe minnekort pga. harddisk muligheten (kan også kjøpes ekstra minnekort.)

+ Har en online mulighet.

- Er litt stor og tung

 

Kvalitetsspill på Xbox:

- Halo /2

- Fable

- Ninja Gaiden

- The Chronicles Of Riddick: Escape From Butcher Bay

- Rainbow Six- serien

 

 

GameCube:

 

+ Har mange gode gamle spill. (F.eks. The Legend of Zelda)

+ Ingen loading på spill som er utviklet/produsert av Nintendo

+ Har også muligheten for 4 player

+ Liten og stille, har også bærehåndtak.

- Den bruker små CD'er som gjør det vanskelig for spilling av DVD.

- Trenger minnekort

- Online mulighet (trenger ekstrautstyr) Ganske sørgelig at det finnes på veldig få spill

+ Har muligheten for modding

 

Kvalitetsspill på GameCube:

 

- The Legend Of Zelda- serien

- Mario- serien

- Resident Evil- serien

- Metroid Prime- serien

- Metal Gear Solid (har ikke prøvd dette)

 

Playstation 2:

 

+ Har muligheten for modding

+ Har en online mulighet, onlinespilling på PS2 er gratis

- Kan ikke spille mer en 2 omgangen (må evt. ha en multitap)

- Må ha minnekort

+ Kan spille PS1 spill, kan også bruke mye PS1 utstyr.

+ PSTwo er liten og stille

+ Mulighet for spilling av DVD

+ HD mulighet

 

Kvalitetsspill på Playstation 2:

 

- Final Fantasy- serien

- Metal Gear Solid- serien

- Grand Theft Auto- serien

- Grand Turismo- serien

 

 

Hvis du syns det er vanskelig og velge konsoll, er dette posten for deg. :)

Endret av TheWiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må slenge med at PsTWO er veldig liten og lydløs... Dette er viktig da de har kuttet helt ut å selge den vanlige Ps2'n... Og fjern FIFA-spillene og putt inn Jak & Daxter og WRC -spillene. Bør og nevnes at onlinespilling på PS2 er gratis. Og modding til XBOX bør du opplyse litt mer, det er nå så mye som kan gjøres! Og GC, det er ikke minidvdene som gjør at de ikke kan spille film, musikk osv. Det er forde GC ikke er laget for å spille av slikt. Så du kan forandre på minuset til ''- Kan ikke spille DVD-filmer og musikk.'' Du må få med mye mer slik info ;)

Endret av Prebo
Lenke til kommentar

PS2 er konsollen som passer for meg. Grunnen til det er at de spillene jeg liker best, er eksklusive til denne konsollen. (Final Fantasy, Metal Gear Solid osv.)

Om det skulle blitt en annen konsoll så ville det blitt GameCube. Den har faktisk et par spill jeg virkelig kunne tenke meg å spille.

Angående Xbox så tror jeg at jeg helt ærlig kan si at det ikke er et eneste spill der som er "must-have" for min del.

Så...PlayStation 2 for meg :thumbup:

Lenke til kommentar
PS2 er konsollen som passer for meg. Grunnen til det er at de spillene jeg liker best, er eksklusive til denne konsollen. (Final Fantasy, Metal Gear Solid osv.)

Om det skulle blitt en annen konsoll så ville det blitt GameCube. Den har faktisk et par spill jeg virkelig kunne tenke meg å spille.

Angående Xbox så tror jeg at jeg helt ærlig kan si at det ikke er et eneste spill der som er "must-have" for min del.

Så...PlayStation 2 for meg :thumbup:

Amen brother. :D Er helt enig med deg. Var det opp til meg så hadde jeg kjøpt enten Game Cube eller PS2. Mange av spillene er kun eksklusive til GC eller PS2. Spill som kommer til X-Box kommer som ofte til PC også (etter en stund) som HALO og Fable og en del andre.

 

Selv har jeg PS2 og strålende fornøyd med den (MGS serien) :love: Men kunne godt tenke meg en GC pga Resident Evil 4 (vet det kommer til PS2 men whatever dude er lenge til det uansett) og for å spille Metal Gear Solid Twin Snakes :)

Lenke til kommentar

Gamecube faller ut. Ja, noe av det er kult, men ikke nok til at det er verdt det. Xbox og ps2 derimot gjør nytten for seg! Modder en xbox så har en alt en trenger, og en får nesten det samme ved modding av ps2. Begge har støtte for harddisk (ps2 med intern, pstwo med ekstern), noe som åpner for uante muligheter!

 

Det er sant som det blir sagt at det som kommer til xbox kommer også til pc med tiden, men da må en også holde tritt med oppgradering av skjermkort o.l. PS2 stiller med særegne titler som du ikke får til andre konsoller, noe som gjør at en bare må sitte med en slik også i stereobenken.

 

Så har du råd, kjøp begge!

 

(edit: du bør legge til i infoen om ps2 at den har også støtte for hd!)

Endret av Darth Godo
Lenke til kommentar

Jeg syns du bør skifte online-delen til gamecube til ett minus. Det er kun to spill jeg vet om som støtter dette og det er for drøyt til å kalle det positivt.

 

Og hvorfor har du satt FIFA-serien under "Kvalitetsspill på Playstation 2" når du så elegant informerer at serien er å finne på de to andre konsollene?

Endret av Freezar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...