Gå til innhold

Nybegynnerkamera... Igjen.


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe mitt førtste digitalkamera, og vil gjerne ha noen tips. Jeg har postet spørsmål om dette tidligere, men har innsett at jeg var veldig vag i mine kriterier.

 

Jeg skal bli far om kort tid og vil gjerne forevige podens oppvekst. Det vil derfor bli en del innebilder, og portretter. Vi er amatører, så det er en forutsettning at kamereaet "ordner" alt selv, men ønskelig at man kan eksprimentere litt. Mulighet for videofunksjon er ikke nødvendig.

 

Blinkskuddene, hvis det blir noen, kommer til å bli printet (trolig ikke over A4), eller sendt til fremkalling. Printeren jeg har i tankene er Canon S900.

 

Jeg har fått demonstrert CP885, og synes dette så bra ut.

Dette koster ca. 5.500,-, og er helt i grenseland av hva vi har råd til. Jeg har lest noen tester, og kommet frem til at Canon A40 kan være egnet, men dette skuffet litt når jeg så det i butikken (litt "plastikkaktig"), og koster ca. 4.000,- med lader og batt. Jeg synes også 2MPX er i minste laget.

 

Er CP885 verd 1.500,- mer enn A40?

 

Det har kommet flere nye modeller siden CP 885, hva med Canon S30? Noen andre til max 5.500,-?

 

Det er ikke et poeng at kameraet er mindre enn A40.

 

På forhånd takk for tips!

 

Mvh. Marius Sorteberg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nåja.. søk på prisguiden, da finner du billigste nettbutikk. A40 til 3300 kr ca. Kjøp ikke hos f.eks. EliteFoto eller Japan Photo eller ikke minst ikke hos Elkjøp, nettbutikk er alltid billigst.

 

A40 ser kanskje litt plastikk ut, men det er et godt kamera. Har A10 selv, og er godt fornøyd med det. 2 megapiksler holder i massevis tl 10 x 15 og går fint på A4 også.

 

 

mvh Gard L. M.

Lenke til kommentar

Takk for tipset!

 

Jeg har lest i tester av A40 at det er bra under lyssvake forhold (i sin prisklasse). Hvordan er dine erfaringer?

 

Prisen på nesten 3.500,- pluss batt. og lader er fra MPX.

Etter all den gode omtalen de har fått i forumet, kommer jeg til å forsøke dem, selv om de ikke er aller billigst.

 

-- Marius

Lenke til kommentar

Du skriver "podens oppvekst", noe som tyder på at du vil ha kameraet i noen år. Da bør du ikke kjøpe et kamera med lav oppløsning - som du kanskje vil finne mindre tilfredsstillende om et år eller to.

 

Coolpix 885 er et godt kamera. Jeg ville ikke valgt et kamera med lavere oppløsning enn dette. For ditt bruk mener jeg at Coolpix 885 vil være verdt prisforskjellen.

 

Canon S30 vil også være et godt valg.

 

MLW

Lenke til kommentar

Takk for svar mlwirak!

 

Jeg "flesker til" med et CP 885 + Apacer 128 MB og cardreader fra MPX.

Med litt flaks kommer kamera før poden (som ser ut til å komme i helgen) :smile:.

 

Av det jeg har lest, og sett av dette kameaet, ser det veldig bra ut. Men som tidligere nevnt, er jeg en amatør.

Det eneste minuset jeg kan se, er at det er "gammelt". Utviklingen går veldig raskt, og det kommer stadig bedre kameraer på markedet.

 

Takk til de som tok seg tid til å svare. Det kan tenkes jeg poster igjen for tips på bruken av vidunderet..:wink:.

 

Mvh. Marius

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...