Gå til innhold

Enermax 465 (33A@12V single rail)


Anbefalte innlegg

Jeg trenger en Enermax 465 (33A@12V single rail) eller tilsvarende til mitt system:

 

-Mist 500w

- k8t master far2 (org. bios) 2 opteron244

- Apacher 1gb*2 3200 dual channel RAM

- sata western 200gb + ata western 120gb

- nvida quadro 980xl

 

Min MIst 500W gir ikke nok volt til mine Cpuer :

< Voltage Sensor(s) >

CPU1 Voltage: 1.49V (har hvert nede i 1.13 V- jeg slo maskinen av)

CPU2 Voltage: 3.14V

+3.3V Voltage: 3.18V

+5V Voltage: 5.00V

+12V Voltage: 2.07V

-12V Voltage: -11.46V

-5V Voltage: -5.30V

Standby Voltage: 4.44V

Battery Voltage: 3.17V

 

Vet noen hvor jeg kan finne en slik PSU i Norge ?

 

mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei

 

PSU en jeg ser etter er for dual CPU - derfor må jeg ha minst 33A@12V single rail ellers gir PSU veldig ustabile volt(?) til CPU = ødeleggelse :scared:

 

Jeg skal lete etter PSUen jeg trenger på forslagene deres - netsidene har ikke den nødvendige infoen jeg trenger for å avgjøre hvilken jeg skal kjøpe.

 

Men det er en 3 in 1 modell VE. og modellen over den du nevnte Kazaa .

 

Misten ville ha holdt til hvilken som helst single CPU, men mister noe særdeles viktig juice på dual CPU.

 

takker

Lenke til kommentar

pv4-gwar:

Har du planer om å overklokke kraftig? Etter det jeg ser har CPU'ene dine en normalt maksforbruk på 85W hver. Hvis vi sier at PSU til CPUene (den på HK) har en effektivitet på 90% og en minimal spenning på 12V på 11 volt (ja jeg tar kraftig i) skulle du ikke trenge mer enn 17 A totalt til disse. Det at du trenger minst 33A på singelrail, høres for meg ut som en overdrivelse.

 

Men opplever du stabilitetsproblemer med Mist'en? Husk at du sjelden kan stole på spenningsmålinger utført av programvare. De som du oppgir for CPU1/2 og +12 ser misstenkelig feilaktige ut. Sikre målinger kan kun utføres med multimeter direkte på HK.

 

Jeg sier ikke at du ikke har problemer pga. for lite strøm på +12, det har jeg selvfølgelig ikke dekning for. En mulighet er som nevnt å sette en egen dedikert strømforskyning til +12 til CPU'ene.

 

Det at CPU vil gå i stykker ved ustabile spenninger, tror jeg ikke du har stort belegg for, men stabiliteten er selfølgelig noe helt annet.

 

space

Lenke til kommentar

hei

 

Nei jeg har ikke tenkt å overklokke og jeg har ikke veldig peil på hardware.

 

Men jeg har nu brukt tid på å feile og lese meg fram til det systemet jeg har nu. (se over)

 

Jeg er avhengig av et stabilt system siden jeg driver å rendrer 3D i dagesvis og har deadlines og kontrakter som skal oppfylles.

 

De som jeg har snakket med -msi, 2 cpu, amd etc. forum sier at PSUer til mitt system har andre behov enn tidligere og mindre systemer.

 

Og etter å ha sett i Bios at vcore ligger på 1.13V istedenfor 1.55V velger jeg å bytte PSU. Jeg tar ingen sjanser.

 

Har også opplevd ustabiliteter med nåværende system.

 

Jeg har funnet en PSU hos www.mamoz.no - Aspire 550W Strømforsyning Kit

På papiret skal den funke. :w00t:

Lenke til kommentar

Er enig med deg at til ditt bruk er kravet om oppetid en helt annen enn for andre "vanlige" PC'brukere her på bruket. Men jeg ville som tidligere sagt ikke brukt det at BIOS viser 1.13 V til den ene CPU'en som grunn til bytte av PSU. Denne verdien er ganske sikkert feil, PC'n vill sannsynligvis ikke virket i det hele tatt vis den var riktig etter som CPU er beregnet for 1.45V (?).

 

Like vel er det nok lurt av deg å bytte til noe som leverer mer enn 20A på +12 til CPU.

 

space

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...