Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

sliter med packet loss på internett


Anbefalte innlegg

heisann, jeg har et pinlig problem, jeg får utrolig mye packet loss på internett. er jeg heldig så får jeg 75% loss i cmd ping. akkurat nå sitter jeg på pappas pc, hver gang jeg plugger i tp kabelen min(fra min pc) i switchen så klikker det. Dette begynte å skje etter jeg formaterte pcen min. Utstyret fungerer helt fint, bortsett fra når jeg kobler i min tp kabel.

 

Hver gang jeg plugger inn og ut kablen så forandres ikke IP'en, dns eller gateway. Før jeg formaterte så fungerte det helt fint, har forøvrig :

 

Windows XP Pro SP2 (hadde det før jeg formaterte, nå har jeg helt standard XP Pro)

 

Realtek Gigabit integrert nettverkskort

Unex 8ports 100Mbit switch

Draytek Vigor 2200x

Zyxel 700 Prestige SDSL modem

Song Networks 2Mbit SDSL

 

kan prøve å installere SP2 igjen, bare for å se, men har dere noen synspunkter?

 

på forhånd takk

Jonki

Endret av Jonki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nettverkskortet fungerer helt fint. jeg fant ut av noe rart igår kveld. Når jeg plugger i kablen min og dermed pinger faren min sin pc, så er det null pakketap, men når jeg pinger routeren igjennom nettverket, så er det høy ping og mye pakketap. Jeg har prøvd med to forskjellige nettverkskort og resultatet var det samme.

 

Men det er en ting som jeg ikke har prøvd enda, min switch er kobla til switchen på kontoret, jeg kan prøve å koble switchen rett til routeren og se hva som skjer. Men det har jo fungert før :hmm:

Lenke til kommentar

Kan være Internettleverandøren din som er problemet.

 

Forsøk med kommandoen "pathping" i command-promptet (win2k/xp) og kjør ett ping-trace for å se hvor pakketapet oppstår.

 

f.eks

pathping www.vg.no

 

I hvilken sammenhenger oppdager du pakketapet?

 

Har opplevd at et firma hadde 40-50% pakketap på en 2 Mbit SDSL-linje. Da var det faktisk en ekstern Linux Webserver som var infisert med en eller annen versjon av CodeRed (DoS-Virus). Utrulig hvor mye trafikk enkelte virus genererer...

 

SP2 har intet med dette å gjøre.

Lenke til kommentar
Kan være Internettleverandøren din som er problemet.

 

Forsøk med kommandoen "pathping" i command-promptet (win2k/xp) og kjør ett ping-trace for å se  hvor pakketapet oppstår.

 

f.eks

pathping www.vg.no

 

I hvilken sammenhenger oppdager du pakketapet?

 

Har opplevd at et firma hadde 40-50% pakketap på en 2 Mbit SDSL-linje. Da var det faktisk en ekstern Linux Webserver som var infisert med en eller annen versjon av CodeRed (DoS-Virus). Utrulig hvor mye trafikk enkelte virus genererer...

 

SP2 har intet med dette å gjøre.

mye mulig at ISP'en er problemet, men det funker jo helt fint når min kabel er plugga ut! så fort jeg plugger i kablen min igjen så oppstår det høyping og pakketap.

 

edit : Jo, i hvilket sammenheng ja, det er alt fra surfing, nedlastning til onlinespill. absolutt alt! :(

Endret av Jonki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...