Gå til innhold

Netshop 1557GLS, lesesalvenlig?


Anbefalte innlegg

Etter at raffegutten fortalte om sine dårlige erfaringer med ECS G556E i en tidligere post har jeg nå gått over til å kikke på Netshop 1557GLS (med Pentium M 1.6 "Dothan").

 

Hvordan er støynivået på denne PC-en? Er vifta alltid igang? Blir den veldig varm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme maskinen jeg også. Den er helt stille ved surfing, office og andre programmer som ikke krever allverden.

Når vifta starter så hører jeg den nesten ikke ved normalt bruk. Den bråker litt mer ved spilling.

Jeg er kjempefornøyd med min 1557GLS - og har ikke angret et sekund på at jeg kjøpte den:)

Lenke til kommentar

Det sitter en to meter fra meg på lesesalen med en slik maskin, og den plager ikke meg. Jeg hører riktignok når vifta starter, men det er ikke plagsomt. Faktisk er museklikking og tastaturlydene mer "irriterende"...

 

Vifta starter iblant, men ikke så ofte. Skal du bruke den til vanlige kontorapplikasjoner er det jo bare og stille ned prosessoren/ytelsen, slik at vifta ikke går. Det er ihvertfall mulig på min Toshiba, men skal vel være mulig på alle centrinobaserte maskiner?

 

mvh

Lenke til kommentar
Etter at raffegutten fortalte om sine dårlige erfaringer med ECS G556E i en tidligere post har jeg nå gått over til å kikke på Netshop 1557GLS (med Pentium M 1.6 "Dothan").

 

Hvordan er støynivået på denne PC-en? Er vifta alltid igang? Blir den veldig varm?

Jeg kjøpte selv denne bærbare for 2 ukers tid tilbake og må si meg veldig fornøyd med støynivået. Jeg bestilte denne med en Pentium M 2.0 Dothan og 2 x 512 MB ram. Viften bråker lite ved belastning, og jeg som er veldig var for støy plages minimalt av denne støyen. Jeg kan anbefale denne bærbare for de som vil ha en støysvak maskin.

 

Mvh

Tian

Lenke til kommentar

Hvordan er denne pcen ellers?

 

Jeg begynner å studere til høsten og trenger derfor en bærbar pc som jeg kan ha med rundt omkring. Det jeg anser som viktige kriterier må være lesesalvennlig (det er den tydeligvis), batterilevetid og trådløst nettverk. I tillegg vil jeg nok bruke pcen til litt spilling og til å se film. cd/dvd-rom og iallefall cd-brenner er krav. Hvordan klarer 1557GLS seg opp mot disse kravene.

 

Ser også at 1558 begynner å komme nå, noen som vet hvordan den er i forhold til 1557? Jeg savner også et netsted som tester bærbare pcer med gjevne mellomrom, noen som har noe tips? (jada, veit at hw.no gjør ibland, men en annen side)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...