Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor og deres IP-telefoni


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dessuten så er det jo kun Telenor sin ip-telefon løsning som pr i dag prioriterer "tale-pakkene" foran "data-pakkene" - å derfor kan GARANTERE at samtalene ikke "henger seg opp" pga pakkene kommer seint frem til mottaker...

 

nå vet jeg ikke om dette er så stort problem hos de andre men...

Lenke til kommentar

Jeg har brukt IP telefon fra Telio på en NGT 1700/512 linje i ca. ett år nå og har ikke problemer med pakkeprioritering.

Bruker en Linksys WRT54G med QOS funksjon for å prioritere i våres interne nettverk, dette gir minst like god kvalitet som den analoge telefonen fra Telenor vi brukte tidligere.

Lenke til kommentar
Fikk bekreftet at det lanseres i slutten av mars. Prisene blir visst ikke offentliggjort før det lanseres. Ifølge kundeservice vil de kun tilby IP-telefoni til de som har Telenors Online ADSL. NextGenTel og Bluecom kjører vel samme praksis.

"Ifølge kundeservice vil de kun tilby IP-telefoni til de som har Telenors Online ADSL"

 

Da ble det uaktuelt for meg.... Hadde det ikke vært bedre for Telenor å tilby dette til alle? Flere kunder?

Lenke til kommentar
Fikk bekreftet at det lanseres i slutten av mars. Prisene blir visst ikke offentliggjort før det lanseres. Ifølge kundeservice vil de kun tilby IP-telefoni til de som har Telenors Online ADSL. NextGenTel og Bluecom kjører vel samme praksis.

"Ifølge kundeservice vil de kun tilby IP-telefoni til de som har Telenors Online ADSL"

 

Da ble det uaktuelt for meg.... Hadde det ikke vært bedre for Telenor å tilby dette til alle? Flere kunder?

Er nok på grunn av sikkerhet og stabilitet. Ellers ville tjenesten, oppetid osv vært avhengig av den andre ISP'en. Har mer kontroll på hva som skjer innenfor eget nett. Ellers er det jo også vanskeligere å gi kunder support når de har en annen ISP, annet modem, løsninger osv

Endret av asdfgh
Lenke til kommentar
Takker for svar, for vel vurdere Telio istedet da...

Det som er dumt er at det i praksis bare er TELIO som har gode priser på IP telefoni her i norge av de norske leverandørene, NGT og klonene er relativt dyre det samme blir sikkert Telenor. Fint for TELIO såklart, men dumt at de andre leverandørene ikke er villige til å få ned prisen enda.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...