Gå til innhold

Intet bilde på skjermen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skudd i blinde:

 

Sjekk i BIOS om det står at den skal starte fra PCI eller AGP (eller muligens PCI-e). Det pleier å være valg der.

 

Får du ikke bilde i det hele tatt, ta ut og sett inn skjermkortet igjen.... fremdeles ikke hell?..... prøv å press kortet opp eller ned mens du starter. Kan være kontaktproblemer. Eller kanskje kortet trenger ekstra strømkontakt? Hvis ja, er denne i?

 

Du har resetta CMOS?

 

Sveinl.

Lenke til kommentar

Det står i manualen hva CMOS er for noe. Det skal være 3 pinner nært batteriet hvor det er en jumper som kortslutter 2 av de. Denne skal flyttes til de 2 andre pinnene (i 5-10 sek.) for å resette BIOS. Deretter flytter du den tilbake der den stod.

 

Etterpå må du inn i BIOS og stille inn CPU og diverse på nytt hvis det ikke er riktig hastighet på prosessoren. For å komme inn i BIOS pleier det å stå "Press DEL to enter BIOS" i oppstart.

 

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

Ok så du har ikke bilde i det hele tatt da....

 

Nå er ikke jeg noen BIOS-ekspert, ei heller programmerer jeg BIOS. Men ofte ved hardware-klikk hjelper det å resette BIOS.

 

Ta ut strømkontakten og tøm kondensatorene for rest-spenning ved å trykke power on. Reset så BIOS og se om det fungerer etterpå. Dette står i manualen! Nei det er ikke farlig... Det eneste som er farlig er vannkjøling i PCen (mange eksempler på det i forumet :lol:)

 

Virker ikke dette, så kan jeg fortelle at jeg har hatt samme problemet og da var det kontaktproblemer med AGP-porten. Jeg måtte presse skjermkortet både opp og ned før det virket og skrudde det fast i den stillingen jeg fikk bilde.

 

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

Dessverre jeg kan ikke gi deg det. Har negative erfaringer med sånt.

 

Jeg er såpass heldig etter all bygging av PC at jeg har flust av deler liggende, både harddisk, PCI-skjermkort, DDR-ram osv osv. Står ikke fast da.

 

Alternativet ditt er at du låner deler av andre.

 

En ting jeg ikke kom på........ står prosessorvifta i riktig kontakt på hovedkortet? Ellers kan kortet nekte å starte pga. at turtallet oppfattes som 0.

 

Er det riktig rekkefølge på RAM, noen kort krever spesiell rekkefølge. Hvis du har flere brikker, prøv kun med 1 av de.

 

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...