Gå til innhold

Msi K7T266 pro2 problemer, flashe bios?


guten

Anbefalte innlegg

Heisann..

 

Jeg hadde nylig noen som problemer med pcen min, jeg resatte da bios'en, men noen nye problemer oppstod i etterkant. Jeg får ikke tilgang til "menyen" i bios som heter "Hardware Monitor Setup". Hver ganger jeg går inn her henger pcen seg og jeg må restarte. Dette medfører at jeg ikke fått slått av den automatiske CPU-vifte kontrollen, og får da en sinnsyk alarm hver gang pcen starter selv. Jeg får heller ikke satt Cpu FSB clock til 133 Mhz, som igjen medfører at CPU'en går på 1100MHZ. Har en XP 1700+. Har vurdert å flashe biosen men har liten erfaring her, må jeg har diskett stasjon for å flashe? Hvordan går jeg frem? Alle svar mottas med takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann..

 

Jeg hadde nylig noen som problemer med pcen min, jeg resatte da bios'en, men noen  nye problemer oppstod i etterkant. Jeg får ikke tilgang til "menyen" i bios som heter "Hardware Monitor Setup". Hver ganger jeg går inn her henger pcen seg og jeg må restarte.  Dette medfører at jeg ikke fått slått av den automatiske CPU-vifte kontrollen, og får da en sinnsyk alarm hver gang pcen starter selv. Jeg får heller ikke satt Cpu FSB clock til 133 Mhz, som igjen medfører at CPU'en går på 1100MHZ.  Har en XP 1700+.  Har vurdert å flashe biosen men har liten erfaring her, må jeg har diskett stasjon for å flashe? Hvordan går jeg frem? Alle svar mottas med takk  :D

Høres ut som mulig et kortslutningsproblem.

Du har vel ikke enermax vifter (regulerbar spenning)?

 

Jeg ville koblet fra så mange komponeter som mulig, med andre ord kun bootet med:

 

*skjermkort

*RAM

*CPU vifte

se om du kommer inn i bios da. Opplevde nøyaktig det samme med et abit kort, og da var det en enermax vifte som gjorde utslaget.

Ser at siste biosversjon til kortet ditt støtter low RPM CPU fan.

 

Last den ned her:

http://www.msicomputer.com/support/bios_result.asp

 

Bruk en diskett for å flashe

Endret av torkelma
Lenke til kommentar

Nei jeg har en såkallt "Silent Viking" fra Thermaltake.. Silent my ass!

Problemet er at jeg ikke har diskettstasjon på den maskina, kutta den ut da den aldri var i bruk.. umulig med cd da? Går vel an å lage en bootdisk med cd funksjon? Anyone?

Lenke til kommentar

Prøv , BIOS Setup Defaults, om du får den til å reagere, kommer du inn på os, er det et lite program på support cd til kortet som heter Live update, der er også bios oppdatering, husker dette kortet er følsom på minne latency , mulig må instilles til 2.5 etter high performance defaults aktivering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...