Gå til innhold

battle for middle earth skuffet

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ble skuffet når jeg endelig fikk kjøpt bfme hadde generals fra før.selve spillet er greit nok,men det er lite strategi.har knapt spillt et strategi spill med mindre uniter og velge mellom.rohan har 3,gondor har 5 uniter.når jeg spiller generals har jeg mange uniter og velge mellom og da kan du velge strategi mer.ta rohan feks,der kan du enten ri over alle sammen eller bruke buemenn.hadde håpet på mer valg muligheter som man kan på rome total war eller generals.

har hørt at det kommer en tilleggspakke til bfme i år,som er vanlig fra ea og gjøre.

men det skal jeg ikke kjøpe,vurdere og bytte inn spillet på spiderman.

vet at mer uniter ikke hadde kansje ikke passet inn i ringensherre universe,men man burde hatt mer valg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen i gjengen. Dette er det strategispillet jeg har spilt som har hatt minst valgmuligheter, både når det kommer til muligheter og når det kommer til units. Jeg ville knapt kalle det et strategispill. Dette er mer et basebyggings spill som går ut på å skaffe seg mest soldater og flest baser fortest mulig, for så å meie ned fienden. Spør du meg er dette spillet nok et dårlig lisenseprodukt fra LotR verdenen.

Skrevet

Neida. Jeg har ikke peiling på strategi, men jeg digget det. Først og fremst fordi jeg digger Tolkien. Spillet er ikke for hardcore-strateger, så derfor er det relativt enkelt.

Det viktigste argumentet er at man kan ikke finne opp nye ting. Man må følge boka når det gjelder hærer, slag og annet. At spillet kunne vært lagt opp mer som et "skikkelig" strategispill er sikkert riktig, men da hadde ikke målgruppen vært så bred fordi spillet er bundet av Tolkiens univers. Det har derfor ikke mulighet til å konkurrere med andre svære titler som har full frihet med tanke på raser og kamper etc...

Skrevet

oki, helt enig med det dinsdale sier her, hadde det vært flere uniter og stuff hadde det ikke vært ringenes herre i det hele tatt, hva skulle rohan hatt i tillegg til hester eller buefolk, de har foresten også vanlige fotfolk OG enter!

så de har vel mer noe sånn som 4 units....

exp.pack? hva skulle den inneholde? en ny storie? flere folk? fler helter?

trur det ikke før jeg får se det, da blir det hvertfall ikke ringenes herre....og det er nok det som var meninga...

Skrevet

Jopda, er helt enig i at man ikke kunne laget noe særlig flere units, da dette ikke hadde fulgt oppskriften i Ringenes Herre. Poenget mitt er derfor, at hvis du er ute etter et strategispill som faktisk lar deg leke strateg, og ikke bare løpe rundt med enheter og drepe, blir du veldig skuffet. Jeg synes dog at de har greid å framstille spillet lotr-unoverset på en ok måte.

Skrevet
oki, helt enig med det dinsdale sier her, hadde det vært flere uniter og stuff hadde det ikke vært ringenes herre i det hele tatt, hva skulle rohan hatt i tillegg til hester eller buefolk, de har foresten også vanlige fotfolk OG enter!

så de har vel mer noe sånn som 4 units....

exp.pack? hva skulle den inneholde? en ny storie? flere folk? fler helter?

trur det ikke før jeg får se det, da blir det hvertfall ikke ringenes herre....og det er nok det som var meninga...

Det kommer en expansion-pack. Det har utvikleren selv uttalt i et intervju med det internasjonale spillbladet: PC Gaming World

Skrevet

hvem vet,men ea har altid kommet med en tilleggspakke året etter hovedspillet kom.kansje nye uniter som man ikke har hatt før.samme mølja opp i gjen.

Skrevet

De driter seg ut hvis de forsøker noe svada. Vi trenger ikke ex-pack her.

Tolkien skrev om M-E som en saga, en norrøn virkelighet. En kamp som hadde funnet sted. Man tukler ikke med dette gjennomførte verket.

Man kan sammenligne det med å lage spill om bibelen og tilføre flere helter, to jesuser og slik. Forskjellen på kristne og "Tolkianere" er at sistnevnte tross alt har bena trygt plantet på jorden :)

Det blir som å legge til tekst og personer i Ibsens stykker for å gjøre det mer interessant, fordi man ikke forstår storheten i det.

Uansett kan slike ting ødelegge verket som en mastodont i den literære verden. Ødelegge framtidens preferanser som gjør dette til en historie som mangler sidestykke. Dette skal ikke mishandles og gjøres narr av.

Ser med gru frem til denne ex-packen.

Skrevet (endret)

Jeg syns det var et meget underholdende spill. Det gikk med mange lange timer foran skjermen. Jeg kan ikke skjønne at noen her mener at

Spør du meg er dette spillet nok et dårlig lisenseprodukt fra LotR verdenen.

Da har du virkelig ikke prøvd andre spill fra LotR verdenen. Du kan da seriøst ikke mene at f.eks War of the Ring var bedre?

BfME er kanskje et hypa spill, men et dårlig spill er det ikke. Varigheten er kanskje ikke all verden, og dersom de hadde fiksa internettproblemene tror jeg det hadde blitt ett enda bedre spill. Jeg har lagt det på hylla for lenge siden, men jeg skal nok ta det frem igjen i påska og gleder meg til det.

En ting er sikkert: Ingen andre spill gir større LotH stemning enn Battle for Middle Earth! :w00t:

Endret av Shhhh
Skrevet
Jeg syns det var et meget underholdende spill. Det gikk med mange lange timer foran skjermen. Jeg kan ikke skjønne at noen her mener at
Spør du meg er dette spillet nok et dårlig lisenseprodukt fra LotR verdenen.

Da har du virkelig ikke prøvd andre spill fra LotR verdenen. Du kan da seriøst ikke mene at f.eks War of the Ring var bedre?

BfME er kanskje et hypa spill, men et dårlig spill er det ikke. Varigheten er kanskje ikke all verden, og dersom de hadde fiksa internettproblemene tror jeg det hadde blitt ett enda bedre spill. Jeg har lagt det på hylla for lenge siden, men jeg skal nok ta det frem igjen i påska og gleder meg til det.

En ting er sikkert: Ingen andre spill gir større LotH stemning enn Battle for Middle Earth! :w00t:

Jeg har faktisk prøvd:

Lotr: The Third Age

Lotr: Atter en konge

Lotr: The Fellowship of the Ring

Skal sies at de var et lite hakk dårligere med unntak av Lotr: The Third Age som var like bra.

Skrevet

BfME er helt klart det bedte LOTR spillet hittil. Det er bra på omtrent alle måter(og det er dritfett LANspill). Men er enig i at det er for få units, selv om jeg skjønner hvorfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...