Explorer Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 Idag skulle jeg innstallere nedlastingsprogrammet LimeWire, og under innstalasjonen fikk jeg beskjed om at LimeWire kom til å innstallere Java fra Sun Microsystems. Tidligere har jeg prøvd å unngå dette programmet fordi det ofte lager blackouts på skjermen når jeg går inn på en side som bruker Java. Uansett godtok jeg at den innstallerte det, og regnet med at jeg sannsynligvis bare hadde vært litt paranoid tidligere. Når jeg så startet LimeWire, etter innstallasjonen av det og Java så ble skjermen blank/sort (se bilde). Så blir det slikt, og da kan jeg ta tak i den grå ruten å "viske" bildet tilbake. Forstår også at det skal være tekst i den grå ruten, hvor jeg skal velge språk men denne teksten ser jeg ikke. Det er også en "neste-knapp" nede i høyre hjørne som jeg kan føle meg frem til og klikke på. Da kommer jeg til neste punkt på den veiviseren der, men jeg ser fortsatt ingenting i den ruten. Om dette problemet skyldes Java eller LimeWire vet jeg ikke men det hadde vært fint hvis noen vet hva jeg kan gjøre for å få det til å virke .
Dell_Inspiron Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 Et skudd i blinde, men har du lite RAM på PC-en?
Explorer Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Skrevet 6. mars 2005 (endret) Tror nok ikke det er et problem med hardware nei. Innstallerte Java på en maskin hjemme, her med P4 2,8GHz HT og da blir det også litt sånn smårot. Ikke blackouts da. Der kjøres da heller ikke LimeWire. Tok et bilde fra Firefox, når jeg gikk inn på java.com Slik ble det seende ut: Stor utgave av bildet her: bilde Bli litt uklart grunnet resizeing i Photoshop.. Edit: Når jeg beveg musen over noen av knappene i Firefox, så kommer de frem, ettersom de gjør ett lite hopp når man har musen over de. Merk også at den rykende kaffekoppene nede ved klokken står der, god og varm som om det ikke skulle være noe problem. Endret 6. mars 2005 av Explorer
janfredrik Skrevet 7. mars 2005 Skrevet 7. mars 2005 Skudd i blinde, men har du prøvd å trykke på: Installer tillegsprogam øverst til høyre?
Explorer Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Skrevet 7. mars 2005 (endret) Prøvde det nå (etter å ha avinnstallert Java). Så lastet den ned, og innstallerte det. Så trykte jeg på oppdater i Firefox, og da blinket skjermen sort, så kom den tilbake akkurat lik på bildet over. I tillegg kom linjen og knappen med å innstallere tilleggsprogrammer opp på nytt. Endret 7. mars 2005 av Explorer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå