Gå til innhold

PSU til Vapochill og 3.0 prescott


Anbefalte innlegg

Jeg venter fremdeles på at socketkit til 478 skal komme danmark (bestilte fra asetek.dk)..

I mellomtiden kom jeg til å tenke på at jeg kanskje trengte ny PSU?

 

PSUen jeg har nå er en Lepont 470W, med 18A på +12V

 

I databladet på kompressoren (BD50F) står det at den trekker max 9A fra +12V.

 

Da er det bare 9A igjen til resten, og det er vel mildt sagt veldig lite? Med tanke på at jeg har 4 harddisker, og en overklokket 3.0GHz prescott å drive. (Hvis ikke jeg tar helt feil, brukes vel +12V'en delvis til å forsyne CPU?)

 

 

Jeg har sett på Thermaltake sin 680W strømforsyning. Denne har til sammen 38A på +12V'en. Er det noen som har erfaring med denne? Finnes det andre billigere\bedre alternativer?

 

Hvordan ville en Bzerk 500W (med 34A på +12V) gått med mitt opsett?

 

Tanken om å ha to PSUer i kabinettet har også slått meg.. Jeg har en Chieftec 360W. Jeg får plass hvis jeg tar av dekselet på strømforsyninga. Da kunne jeg latt den strømforsyninga drive harddisker og skjermkortet. Det er definitivt den billigste måten, men jeg er redd for at det kan bli litt mye jallamekking. (noe som har ødelagt for meg før...)

 

 

Det ble en god del, håper at noen gidder å lese gjennom alt :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar! Jeg har kikket litt på den nye Mist500W strømforsyninga. Den ser meget bra ut :) Den koster riktignok 50% mer en Bzerk'en, men den ser nesten ut til å være verdt det!

 

edit:

 

Da var Misten bestilt :w00t:

Endret av kazaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...