SompOter Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 Jeg har en Volvo 240 Glt 87-mod, den nederste lista på førerdøra har løstnet og festene er ødelagte. Men hvordan skal jeg få festet den når ikke festene på lista er der? Kan man bruke no slags lim for å sette den på igjen? Eller er det best å prøve å skaffe seg en ny list?
bfisk Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 Hvis det er er snakk om plastklips, får du kjøpt disse enkeltvis på de fleste karosseriverksteder. Koster ikke mange kronene, og de fester du lett selv. Hvis du må lime, får du gjøre det, da. Husk bare å vaske og avfette flatene godt før du limer med f.eks. araldit e.l.
Lada2103 Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 Det funker helt greit å bruke litt tjukk dobbeltsidig teip. Den samme list løsnet på faren min sin 240 GLE 86-modell, det er bare å bruke lynol, eller silikonfjerner for å fjerne limrester, og så føre på to striper med teip, og klemme lista skikkelig inntil. Det har holdt i fire-fem år nå.
SompOter Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Skrevet 6. mars 2005 okey.. men hvordan går det med teipen da man skal vaske bilen da? den kan vel løsne veldig fort da?
Lada2103 Skrevet 6. mars 2005 Skrevet 6. mars 2005 Som sagt, det har holdt i fir-fem år nå, og bilen har blitt vaska på vanlig måte. Kjøp hvit teip som har anslagsvis tykkelse på 1-1,5 mm. Denne er litt "myk" når man klemmer den, og har svært bra egenskaper når det gjelder vedheft. Har hele lista løsna, eller er det bare ene enden?
Lada2103 Skrevet 13. mars 2005 Skrevet 13. mars 2005 Det er nesten like greit, for da er du sikra å få rent overflatene skikkelig før du limer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå