radiated Skrevet 5. mars 2005 Skrevet 5. mars 2005 Hei! Er det noen som kan finne et eksempel på en bærbar PC som støtter bus power gjennom firewire-porten? Ellers bør den være basert på Pentium M og ha minimum 512 mb ram. Pris ikke over 10.000. Siden den skal brukes til musikkproduksjon (Wavelab, opptak ++), er ikke grafikkløsning så viktig, men harddisken bør være rask.
JourNey Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 - Apple MacBook/MacBookPro - Frost ACM (http://www.frostacm.com/products.php) Noen som vet om noen andre? Det burde jo ikke være så vanskelig å implementere..
t_k Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Jeg er musiker og har et Motu Ultralight Firewire lydkort. Jeg dreiv i evigheter og leitet etter laptop med bus powered 6 pins Firewire løsning, men ga opp. Det er ikke veldig vanlig for PC'er, noe som er utrolig irriterende. Så nå må jeg bruker strømkabel med lydkortet og kan ikke utføre "field recordings" Beste løsning vil vel være og kjøpe den billigste MacBook'en, eller kjøpe en brukt bærbar Mac. De har hatt en slik Firewire løsning i evigheter.
JourNey Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Ja, det er irriterende. Usb er dessverre ikke noe bedre alternativ, både pga. latency-problemer, og pga. at usb-standarden ikke kan levere samme strømmengde som firewire og at det derfor er svært få usb-lydkort som kan drives uten ekstern strømforsyning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå