pannelars Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Har kjøpt meg Settlers Heritage of kings. La det inn i går og spillte litt og det funket fint. Når jeg prøver å starte spillet i dag kommer opp følgende melding: "CD/DVD emulation software has been detected. Please disable all CD/DVD emulation software and re.start the game" Har prøvd å slette det og legge inn på nytt men hjelper ikke. Har også prøvd på flere pcèr men det kommer samme opp der også! Hva må jeg gjøre`?
Desdichado Skrevet 5. mars 2005 Skrevet 5. mars 2005 "CD/DVD emulation software has been detected. Please disable all CD/DVD emulation software and re.start the game" Dersom du benytter et program som kan emulere en cd spiller (f.eks. Daemon tools, NERO osv) så er det disse programmene den reagerer på. Avinnstaller disse programmene så bør det løse problemet ditt. Det burde ikke vært et problem, men vet at flere og flere spill får slike "sperrer" som dette (Sacred f.eks), men det er en annen diskusjon.
Laserlasse Skrevet 5. mars 2005 Skrevet 5. mars 2005 Hvilken melding var det du ville hatt, siden den du fikk var feil? Uansett - Som Des sier så er det enten et brenneprogram eller et cd/dvd emuleringsprogram som er problemet. I tillegg til å avinstallere de skyldige programmene, kan du eventuelt prøve å oppdatere dem til siste versjon (Hvis du fremdeles ønsker å ha dem), ettersom utviklerne av disse programmene hele tiden prøver å være i forkant av siste versjon av startsperrene. Eventuelt kan du installere en NoCD patch til Settlers. Kan dessverre ikke peke deg i retning her, men det bude ikke være noe problem for deg å finne det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå