Gå til innhold

Ekstern harddisk som støtter USB 1.0?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
usb 2,0 harddisker er bakoverkomtatible tror jeg, men usb 1 er ikke kompatible med usb 2 hvis du skjønner! :p

USB 2 disker går fint på USB 1 kontrollere, du får bare ikke bruke hele hastigheten. Jeg kan ikke forstå hvorfor USB 1 disker (eller annet ustyr) ikke skal virke på USB 2 kontrollere.

Skrevet

I dette tilfellet med USB 1.0 kan man innføre et nytt mål på tålmodighet. Hvor stor er din tålmodighet: 20GB, 100GB eller kanskje 400GB?

Skrevet
I dette tilfellet med USB 1.0 kan man innføre et nytt mål på tålmodighet. Hvor stor er din tålmodighet: 20GB, 100GB eller kanskje 400GB?

skal bare hive over 80GB ifbm formatering og oppgradering av maskinen,

tar meg en kopp kaffe eller ti når jeg skal overføre det...

Skrevet

går nok mer enn i kopper kaffe da tror jeg :tease:

Skrevet

Er nesten fristet til å si at du rekker en tur til Svinesund, nesten uavhengig av hvor du bor i dette landet.

Skrevet (endret)

Kanskje han er glad i kaffe?

Helt ærlig så har jeg mer troen på å kjøpe en ekstra harddisk og sette denne inn i PCn ;)

Endret av hart
Skrevet

Hvis Taz har rett i at det går ca 1-2 mb i sekundet, vil det ta deg rundt 12 timer å overføre 80GB med data, hvis jeg har regnet riktig (med forbehold om at det kan være veldig feil). Så ville absolutt anbefalt å kjøpe et pci-kort med usb2 på som det blir foreslått over her, vil gå MYE raskere.

Skrevet
DU kan jo kjøpe et pci usb 2.0 kort å sette i, tar utrolig lang til å kopiere 80gb med usb 1

Ja, men siden jeg bare skal laste de 80GB over før jeg skifter hovedkort som har innebygget usb 2.0 , ser jeg ikke noe vits i å ikke gidde å vente de 12 eller 15 timene kopieringen måtte ta.....

etter oppgraderingen får jeg glede av usb 2.0 hastighet,

får la kopieringen gå om natten.....

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)
Tja det går ca 1-2 mb pr. sec så det vil bli en del kopper..

Her er det noe diffust. 1-2 mb pr. sec skrives det. Mener dere da megabit eller megabyte.

Usb 1.1 er 12 megabit pr sekund. Del dette på 9 så har du hastigheten i megabyte.

Til dere som skal krangle om at en bit er 8 byte, ta med signalering.. og 1024 regelen så kan dere dele på 9 :)

Rettelse: Mente seff 8biter i en byte ;)

Prottis

Endret av protein

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...