Gå til innhold

Hvordan velge rett skjerm?


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp reinnstalert min ThinkPad A30 med Windows WP. Etter innstalasjonen ble bildet på skjermen kjempelite, men stort nok til at jeg fikk oppdatert skjermkortet og "monitoren". Da maskinen startet på nytt dekket bildet hele skjermen, men med en utrolig stor oppløsning (1400x1050). Da jeg forsøkte å sette ned opp oppløsningen viste det seg at jeg også satte ned størrelsen på bildet....

 

Da jeg gikk inn på avansert-skjerm stod det oppført standardskjerm, valig fjernsyn og "IBM ThinkPad 1400x1050 LCDPanal". Jeg tenkte at kanskje størrelsen på bildet hadde noe med at jeg brukte standardskjerm i stendenfor LCDPanal, men etter at jeg har forsøkt å avinnstalere og deaktivere standardskjermen vil dataen fortsatt ikke bruke LCDPanal-skjermen....

 

Hvordan velger jeg rett skjerm slik at jeg får bilde på hele skjermen uten å bruke en så stor oppløsning???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket skjermkort? Det er gjerne et valg i driverene for å bestemme om bildet skal krympes slik at det matcher panelets reelle oppløsning, eller om det skal strekkes slik at det matcher skjermens fysiske størrelse.

 

Edit: IBM har brukt ATI-brikker i de fleste modellene i noen år, har de ikke? I ATIs standard kontrollpanel ligger det under 'Kontrollpanel' -> 'Skjerm' -> 'Avansert ->' 'Visning' -> 'Egenskaper for Panel' -> 'Skaler bilde til panelstørrelse'.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...