Gå til innhold

Innstallere et nytt lydkort? M-audio Solo

Anbefalte innlegg

Skrevet

M-audio Firewire Solo

Ja det som er problemet er at jeg ikke får lyd ut på gitaren. Ser i panelet for lydkortet at det er signal fra gitar. Får lyd når jeg spiller musikk eller ser på film. Og windows lyder funker og.

Bruker utgangen spdif/Coax til forsterker.

Har et Asus k8n-e deluxe s754 hk.

Må jeg avinnstallere onboard lydkort før jeg bruker denne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du må sannsynligvis benytte deg av et programm for å få lyd fra gitaren. Dette sier du ikke om du gjør? Grunnen til å plugge gitaren i et slikt kort er jo å benytte PCen som effektprosesor. Siden du benytter SPDIF er det sannsynligvis ikke nødvendigvis noen måte å få signalet direkte gjennom uten noe programm. Enten en sequencer eller et selvstående program som Guitar Rig fra www.nativeinstruments.com . I programmet så velger du inngangen gitaren står på i kortet så er det bare å spille i vei.

Å nei du trenger ikke bry deg om det interne kortet, du kan ha så mange lydkort du vil enablet sammtidig

Endret av jogamaster
Skrevet

Jeg tror M-Audios Firewire kort har støtte for såkalt "Zero-Latency monitoring" (men er ikke sikker). Det som skjer der er at inngangen blir direkte routet til utgangen. Det burde fungere. Sjekk manualen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...