Gå til innhold

Hvilke databaser bør man støtte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg utvikler et webbasert publiseringsverktøy i PHP. Bruker PEAR:DB, og har foreløpig holdt meg til MySQL som databaseserver. Målet er at verktøyet skal bli databaseuavhengig (i alle fall mer enn i dag), og spørsmålet mitt er hvilke databaser jeg bør støtte?

MySQL er på lista. PostgreSQL er også aktuell. Er det andre?

Jeg har ikke penger til å betale for en databaseserver, men det har ikke de som bruker verktøyet heller, så de må være gratis. (For ikke-kommersiell og privat bruk.)

MVH Audun

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel et eller annet fritt system som faker database, men som du kan lagre ting i filer.... (kjører select/insert/update/delete etc. mot "tabeller" som egentlig bare er filer).... Kan jo være greit å støtte :)

Skrevet

Du kan jo skjekke om det funker mot firebird også. (Enda et fritt RDBMS) laaknor henviser nok til sqlite. (Har ikke tid til å finne urler nå) Men, det er jo bedre å ha et system som funker topp mot en RMDBS heller enn å ha massevis av jobb for å få det til å funke halvveis mot en rekke systemer... (Har flyttet en app fra postgres til sybase, sybase anywhere og MSSql-server, det var ca 114 ganger så mye arbeid som jeg regnet med til å begynne med...)

M.

Skrevet

Bruker PEAR:DB, som dere sikkert kjenner til, og den støtter:

"fbsql, ibase, informix, msql, mssql,

mysql, mysqli, oci8, odbc, pgsql,

sqlite and sybase."

I første omgang er det snakk om å støtte de mest brukte databasene i Linux-verdenen. I tillegg er det jo hele versjonsproblematikken. Foreløpig bruker jeg MySQL 4.0.

MVH Audun

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...