Gå til innhold

Ny Hacket firmware til 300D


Anbefalte innlegg

Virker som om noen andre har tatt opp hackingen av firmwaren til 300D. Wasia sluttet jo når han fikk seg 20D.

 

De nye heter UnDutchables, noen som har noe erfaring med denne?

 

Er ikke sikker på reglene for direktelinking til slikt på dette forumet, så jeg velger å ikke linke.

Endret av stoners
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hacken er stort sett som før, og helt problemfri å installere. Det absolutt største plusset med denne hacken er at man har mulighet for å knipse i RAW i "basic modes." På den måten kan man endelig ta RAW-format bilder med følgefokus i sports-modus.

 

Tror man kan velge hvitbalanse selv i basic mode også. Man kan også velge delay på mirror lockup selv, men det ser kun ut til å virke dersom man har engelsk språk. (Har prøvd med både norsk og engelsk i dag, men husk å velge dette før du installerer hacken).

 

Jeg ser at det er rapportert om at kameraet kan låse seg dersom man velger raw i basic. Men det er bare å starte kameraet på nytt for å unngå dette. Velger man P, Av, Tv eller M før man velger bildekvalitet skal man unngå dette. Jeg ser ikke på dette som noe problem, da jeg kun tar bilder i RAW.

 

Torbjørn

Lenke til kommentar

Nå har jeg byttet firmvare frem og tilbake ca 6-7 ganger på mitt kamera, så jeg har kommet over den største skrekken. Men første gangen turde jeg nesten ikke se på :-)

 

Det finnes en "boot-disk" (fil for å legge på CF kort) for kameraet også dersom det kræsjer eller installasjonen blir avbrutt halveis. I såfall tror jeg at faren for at du må kaste kameraet etterpå er minimal.

 

Torbjørn

Lenke til kommentar

Jeg har ikke scannet nettet for firmwares, men den hackede firmwaren til 300D er vel basert på 10D? Når det gjelder datadelen så kan man se på 300D som en lobotomert utgave av 10D. Det er vel ikke noen funksjoner som er nedlåst på 10D, så det en hacket firmware har lite å tilføre. Den gode nyheten er jo at du ALLEREDE har disse funksjonene aktivert i 10D, så du har ikke behov for denne firmwareoppdateringen.

Lenke til kommentar

Nei det finnes ikke noen hack for 10D, her har du allerede alle (pluss en del flere) av funksjonene hacken kan tilby.

 

Årsaken er at 300D er en "billigutgave" av 10D med en god del mindre funksjonalitet. Det har likevel vist seg at 300D inneholder mye av den samme programvaren som 10D, men disse er "gjemt bort" for brukeren. Dette er fordi det er mye billigere for canon å bruke noe de allerede "har liggende i skuffen" enn å lage helt ny programmvare fra bunnen av.

 

Det eneste hacken gjør er å åpne opp for at brukeren kan bruke skjult funksjonalitet som allerede ligger i kameraet.

 

Torbjørn

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...