Kenny Bones Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 En bærbar maskin til en ansatt fikk virus og masse problemer skjedde. Så jeg fikk et tips av en bruker at det var en god idè å kjøre Knoppix for å overføre de viktige filene over på USB-disk. Så jeg lasta ned Knoppix til boot-cd og har Oset. Men nå som jeg skal kopiere filene over på USB-disken så får jeg feilmelding! Det virker som om at alle diskene står oppsatt som ram-drive. Dermed får jeg heller ikke kopiert over filene. Må jeg laste ned drivere til Knoppix eller noe sånt? Har også prøvd å starte Knoppix med disse kommandoene: "knoppix toram" og "knoppix tohd=/dev/hda1" På denne maskina ligger det en skjult partisjon som inneholder Dell-filer, så jeg forstår at den siste kommandoen ikke funker. Men jeg prøvde å bytte ut "hda1" med "hda2" og "uba1", men da står det at "device is not mountable" Hvordan får jeg mounta den usb-disken?? Og hvorfor får jeg ikke kopiert over filene når jeg kjører Knoppix på vanlig måte? Usb-disken blir funnet og alt, men den står altså oppført som ram-drive. Har det noe med filsystemet til disken å gjøre? Den ene partisjonen på disken er i NTFS og den andre i FAT32.
genstian Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 du må sjekke om kernelen er compilert med "USB storage device" støtte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå