Gå til innhold

Telenor og selgere som lurer på deg tilbud


Anbefalte innlegg

Hei, er fasttelefonkunde hos telenor og opplede denne uken for andre gang at telenor sine selgere løy for å få meg til å inngå tilleggstjenester.

 

Det som skjedde var at jeg ble oppringt av telenor hvor de ville snakke med min samboer som er registrert som eier av abonnementet, siden jeg styrer med alt telefoni i huset svarte jeg: Du kan snakke med meg. hvorpå han sa helt kort at: "Vi vil bare gratulere dere med at dere har får gratis telleskritt på lørdager til andre fasttelefoner ut 2005. jeg svare: ja det var jo hyggelig. hvor han deretter kjapt la på røret og det var det.

 

I dag fikk jeg brev fra Telenor hvor det stod "som avtalt har vi gleden av å gi deg superlørdag uten etableringspris". Med følgende forutsetning "Dersom du ønsker å bryte avtalen før den utløper, blir du faktuert for etableringsprisen. I tillegg stod det at "startprisen på 59 øre betales som vanlig".

 

Dette betydde at jeg ikke fikk noe gratis, men at de hadde ut fra overnevnte samtale antok at jeg hadde takket ja til et introduksjonstilbud som bandt meg til telenor (i disse ip-telefontider). samtidig kostet det jo også 59 øre pr samtale. Noe som helt klart ikke er gratis. Måtte da ringe 05000 å få dem til å kanselere bestillingen.

 

Den forrige historien var egentlig verre. Hadde byttet til iqtele i sin tid og fikk telefon fra telenor hvor de kunne gi meg et bedre tilbud. De sa da at jeg skulle få 14 øre dagtid og 10 øre kvelden (husker ikke helt klart beløpet). i tillegg skulle jeg få gratis i helgene. jeg spurte selger direkte om det var noen vilkår og om hun kunne bekrefte de aktuelle tellerskrittene. fikk dette bekreftet og takket derfor ja siden det ble billigere en iqtele. Da fikk jeg brev om at jeg hadde fått abonnement hvor jeg måtte betale 200 i måneden og da måtte bruke akkurat det beløpet for å få overnevnte pris på tellerskrittene, samt samme type helgeopplegg som nå. Klaget igjen til Telenor og fikk endret alt.

 

Alt i alt er jeg nå utrolig drittlei hele det selskapet og den praksisen de har for å få tynet på folk de elendige produktenen de tilbyr. Kan bare forestille meg alle de gamle folkene rundt omkring som aksepterer disse tilbudene og ikke vet helt hvordan de kommer seg ut av det igjen.

 

Motivasjonen min for å droppe telenor abonnementet er utrolig vekket og tror faktisk jeg sier opp abonnementet nå. Selv om markedet for ip-telefoni ikke er helt satt. Har jo bra mobil abb fra konkurrentene så --- snakkas.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...