Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Turtallet på min Golf II er for lavt..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan sikkert stille turtallet, men jeg ville ha begynt med å finne ut HVORFOR turtallet har blitt for lavt.

 

Begynn med å skifte luftfilter og plugger, se gjerne på pluggledninger og fordelerlokk etc. Flesk gjerne til med oljeskift også.

 

Og det viktigste - tenk over hva det siste du gjorde med bilen var, kanskje er det en sammenheng.

 

T'Weed

Lenke til kommentar
1.6L 75hk

 

Batteriet har vært masse dødt i vinter(har ikke hatt råd til å kjøpe nytt), så det har blitt masse bakkestarter. Kan det ha hatt noe å si?

Akkurat...kan jo være at du ikke har lading. Dvs at børstene/dynamoen er gåen. Dette kan (merk *KAN*) gi symptomer som lav tomgang. Lett å måle på batteriet med motoren i gang, skal gi 14 volt + (avh av hvilken dynamo du har)

 

Forholdsvis lett og billig å gjøre noe med. Nye børster ligger vel på ca 2 - 300,- og skal være enkelt å skifte. To skruer + evt. en kabel.

 

T'Weed

Lenke til kommentar
Hadde dynamoen vært ødelagt så å skulle

Batterilyset i dashbordet ha lyst konstant selv

etter motoren er startet, slukkes batterilyset

etter motoren er startet så er dynamoen i orden

Joda, i en perfekt verden kanskje. Har hatt to biler med utslitte børster og samme symptomer. Ladelampa fungerte som om alt var normalt i begge tilfeller. (Suzuki og Mazda)

 

Uansett LETT å måle med voltmeter.

 

T'Weed

Lenke til kommentar

på siden av forgasseren, (tenk deg at du står foran bilen), hvis du ser etter på din venstreside (på venstresiden av gasseren), så er det en "dytte" pinne, og en skrue som står mot denne, denne skruen er koblet til gass pådraget ditt, kan være at du kan justere denne skruer for å forbedre turtallet ditt...

 

 

ellers kan det være som skrevet fler steder på dette forumet, står også i F.A.Q'n oppe på siden her!

 

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Du er nødt til å trykke pedalen helt inn en gang

for å aktivere choken (2ggr vist det er veldig kaldt)

jeg har autochoke på min så jeg vet

I didn't know. Men tusen takk for mange gode svar. Skal få skiftet batteri asap og skaffe noen nye sånne børster!

Hvis batterispenningen blir for lav, så vil motoren fuske, ikke gå sakte.

Går den sakte, så er det automatchoken som er problemet. Forgasser/autochoke problemer på disse årgangene er vanlig. Når choke'n finner ut at temperaturen er OK, så skrur den seg av. På gamle gassere så blir det helst for tidlig eller for sent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...