eoj_ Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Hei. Har lest her før hvordan man gjør det men finner det ikke igjen. Det skal gjøres mens jeg har på motta ip automatisk. Vet at man skal skrive noe i "cmd". Men hva?? Espen
Gjest Slettet-10579 Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 ipconfig /release og så ipconfig /renew
eoj_ Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Skrevet 1. mars 2005 Ok. Takk. det funka, men den måten jeg brukte forige gang var lettere. Det var kun en komando. Noen som vet denne?? Espen
Al-zymer Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 (endret) Må vel ikke nødvendigvis bruke release kommando først....kan funke uten også. Endret 1. mars 2005 av Al-zymer
Pankus Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Lag et nytt tekst dokument. Skriv inn: Ipconfig /release Ipconfig /renew Lagre endringer, og forandre filen fra .txt til .bat Når du dobbelklikker på filen, vil den gjøre det automatisk
General_musa Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 eventuelt: dobbeltklikk på lan ikonet i høyre hjørne, trykk støtte og "reparer" da skjer det samme som ved release\renew kommandoen... (og litt til) Musa
grimsqueak Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 Hvorfor skal du endre ip-adresse? Om ip-adressen du har gjøres ugyldig, så kan du bruke ipconfig /renew for å få tildelt en ny adresse fra DHCP-server. Dersom du selv vil bestemme ny adresse, så kan du gjøre som Al-zymer sier for å spesifisere denne nøyaktig. Om du setter en adresse selv, så er det viktig å passe på at den havner i samme subnett som gateway'en til internett (og resten av maskinene på lokalnettet), ellers når du ingen andre maskiner.
Al-zymer Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 ronny...jeg tok bort det forslaget, i og med at jeg åpenbart hadde misforstått spørsmålet. Jeg tenkte slik som du tydeligvis gjør, da jeg så Topic.
eoj_ Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Skrevet 1. mars 2005 ' date='01/03/2005 : 15:08'] Hvorfor skal du endre ip-adresse? Om ip-adressen du har gjøres ugyldig, så kan du bruke ipconfig /renew for å få tildelt en ny adresse fra DHCP-server. Dersom du selv vil bestemme ny adresse, så kan du gjøre som Al-zymer sier for å spesifisere denne nøyaktig. Om du setter en adresse selv, så er det viktig å passe på at den havner i samme subnett som gateway'en til internett (og resten av maskinene på lokalnettet), ellers når du ingen andre maskiner. Fordi jeg ikke får internett på en maskin, og på et LAN jeg var på måtte halvparten av deltakerne gjøre dette for å få internett. Espen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå