Giftmedbarn Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 innmeldt i mva registeret? Eller er det andre norske regler som sier tilsvarende?
Xpi Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 Vet ikke, men skader sikkert ikke å sende en liten mail til dem å spør!
Lurifaksen Skrevet 1. mars 2005 Skrevet 1. mars 2005 innmeldt i mva registeret? Eller er det andre norske regler som sier tilsvarende? Om du er registrert i MVA-registeret er nok irrelevant for Chess, men jeg vil tro du må ha organisasjonsnummer.
berg-e Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Må nok ha organisasjonsnummer og normalt god kreditthistorikk, skulle jeg tro. Det er jo vanlig praksis det...
Tommy Angelo Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 På den annen side, finnes det noen firmaer som ikke er registrert i MVA registeret? De fleste firmaer i Norge i dag har moms med unntak av firmaer med ekstremt lav omsettning. Mener grensen er på ca 30 000.-, under det så slipper du å registrere deg, så kanskje chess bruker det som et mål for at det skal være en viss aktivitet i firmaet.
Lurifaksen Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Grensen er på 50 000, men det er jo ikke alle firmaer som må kreve inn MVA (organisasjoner etc).
cc Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Det finnes da mange firmaer som ikke er mva-registrerte. Det er vel vanlig for de aller fleste konsulenter å ha et eget firma ved siden av hovedbeskjeftigelsen sin, sånn at de kan leie seg inn i andre firmaer osv, eller bare for å kunne drive lovlig småarbeid ved siden av. Ganske vanlig, ja. Chess krever et organisasjonsnr, ikke noe mer. Abonnementet er knall, hatt det et par måneder nå, og for meg som kom fra Netcom Talk, er det jo latterlig billig. Sparer inn den nye telefonen jeg kjøpte uten abb. på et par måneder
Crazysteps Skrevet 9. mars 2005 Skrevet 9. mars 2005 Abonnementet er knall, hatt det et par måneder nå, og for meg som kom fra Netcom Talk, er det jo latterlig billig. Sparer inn den nye telefonen jeg kjøpte uten abb. på et par måneder Det hadde du jo forsåvidt gjort ved å gå over i et av Netcoms abonnementer som IKKE er foreldet også. Er lenge siden Talk har vært tilbydt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå