Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en vil ikke starte (ingen livstegn)


Anbefalte innlegg

Vel, nå har PC'en min sloknet helt. I det siste har det vært problemer med strømmen (tror jeg). Virker som om at PC'en har mistet strømtilførselen etter at den blir skrudd av, så jeg måtte ta ut strømkabel og sette den inn igjen for å starte den.

Eneste er at etter at jeg skrudde av i går kveld, så vil den ikke starte opp i det hele tatt lenger. Ingen vifter som gir tegn til liv, ikke noe lys, bare helt dødt...

 

Håper virkelig noen har noen ideer om hva som har skjedd og hvordan det kan fikses

 

Specs

Hovedkort: EP-4PEAD/EP-4PEADI

CPU: Pentium 4 "Northwood" 2.4 Ghz 533 Mhz FSB

RAM: 768MB DDR Ram, PC2700 (256+512)

PSU: Q-tec 450W

Endret av Dreamhacker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv og jumpstart PSU. (Kortslutt grønn og svart ledning på ATX kontakten, samt legg på last, f.eks en cd-rom). Starter den, så virker den iallefall.

Jeg tipper strømforsyningen din har sagt takk for seg. Hva slags andre komponenter har du inni kassa di?

Q-tec er som du kanskje vet, ikke kjent for kvalitet.

Lenke til kommentar

Får vel skaffe ny PSU da, men kan jo teste det med ledningene om jeg først skal kjøpe ny. Prøver først å få lånt en annen PSU først da.

Men noen tips til hva jeg bør kjøpe om jeg skal ha ny?

 

Og den PSU'en, hvordan kan den bare stoppe slik? Den har jo fungert uten problemer, så det må vel være en grunn til det

Lenke til kommentar
Får vel skaffe ny PSU da, men kan jo teste det med ledningene om jeg først skal kjøpe ny. Prøver først å få lånt en annen PSU først da.

Men noen tips til hva jeg bør kjøpe om jeg skal ha ny?

 

Og den PSU'en, hvordan kan den bare stoppe slik? Den har jo fungert uten problemer, så det må vel være en grunn til det

Tja, kortslutning, slitasje, det kan være så mangt...

 

EDIT: Vil anbefale denne PSU'n: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MIST500BHE12

Endret av Ole_A
Lenke til kommentar
Får vel skaffe ny PSU da, men kan jo teste det med ledningene om jeg først skal kjøpe ny. Prøver først å få lånt en annen PSU først da.

Men noen tips til hva jeg bør kjøpe om jeg skal ha ny?

 

Og den PSU'en, hvordan kan den bare stoppe slik? Den har jo fungert uten problemer, så det må vel være en grunn til det

Tja, kortslutning, slitasje, det kan være så mangt...

 

EDIT: Vil anbefale denne PSU'n: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MIST500BHE12

Den var kanskje i dyreste laget...Vil helst unngå å bruke mer enn 500 kr på PSU. Men fikk veldig lyst på den der :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...