Gå til innhold

60mm til 80mm adapter

Idiss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:-)

Jeg har en Thermalright SK6 med en puslete papst 60mm vite. Tenkte jeg skulle kjøpe en bedre vifte for å få overklokka litt mer. har tenkt på følgende:

80mm Enermax vifte fra microplex og 60mm-80mm adapte.

Det jeg lurer på er hvordan man fester en adapter på Thermalright SK6, har sett det på http://www.3dfxcool.no

Får jeg noe bedre kjøling ved å kjøpe disse delen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøleytelsen er usikker, etter det Microplex skriver om sitt adapter bør de fleste 80 vifter på et 60 til 80 adapter settes til å suge luft ut fra elementet. Dette pga. reduksjonen i areal som vil skape ett mottrykk for vifta. Har Taisol 760 med adapter og 19 dB Papst vife fra Microplex. Lot SiSoft Sandra gå på CPU Burn In i en time, då var Cpu 52 - 53 grader Celsius, System 35 og rom 22 - 23. Eg har std. AMD XP1700+ på MSI K7T266-PRO2-RU og temperaturer fra PC Alert III.

Skal skifte til Enermax vifte på PAL 8045 (pga. festet med skruer - vekk med socket festet, og håp om å kjøre vifta enda stillere).

Skrevet

Taisol'en er ca. 60 x 80 - litt smal for 80x80 vifte.

Syns eg såg en svensk "OK-artikkel" der de satt en 80 vifte på Taisol - brukte sølvteip (dykkerteip) til å feste vifta og tette 1 cm hullene på hver side. De fortalte lite om resultatet. Spørs hvordan teiphistoria funker - bør kanskje ha noe mer mekanisk "adapter" mellom..

Skrevet

Har tenkt lenge på å lage en slik adapter til Taisolen min. Siden det blir større plass til luftstrømmen håper at jeg kan sette vifta til å blåse, da dette gir noe bedre resultater på denne kjøleribba. Lover ikke at det blir gjennomført :smile:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...