Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Netopia 3351 v8.3.3r1 IP-Passthrough


Anbefalte innlegg

Hei jeg har prøvd å aktivere passthrough featuren som beskrevet på gamle relativ.net og i dette forumet:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=362467&st=0

 

Men jeg får ikke det ikke helt til å funke.. Har problem med DNS. Jeg får pinget spesifikke ip adresser, som f.eks. 66.102.9.104 men ikke www.google.com. Mao. jeg får ikke til å gjøre dns-oppslag. Ipconfig /all gir føldende resultat:

Ethernet adapter Local Area Connection:

       Connection-specific DNS Suffix  . :
       Description . . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce MCP Networking Controler
       Physical Address. . . . . . . . . : xx-xx-xx-xx-xx-xx
       Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
       Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
       IP Address. . . . . . . . . . . . : 80.202.221.xxx
       Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.0.0.0
       Default Gateway . . . . . . . . . : 80.202.221.1
       DHCP Server . . . . . . . . . . . : 10.0.0.1
       DNS Servers . . . . . . . . . . . : 217.13.7.140
                                           217.13.4.24
       Lease Obtained. . . . . . . . . . : 27. februar 2005 15:41:53
       Lease Expires . . . . . . . . . . : 27. februar 2005 15:43:53

 

Jeg kan pinge dns-serverene uten problem.. Hva kan være problemet? Noen som kan hjelpe meg å finne problemet? Jeg har prøvd både med og uten dynamisk IP (dvs. DHCP forward) uten hell.

 

Er takknemlig for all hjelp.

 

S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problem solved.

 

Filter og Server lista er aktiv selv om IP-Passthrough er slått på. Disse må altså endres evt. slåes av. Hvis du har router med filter på innsiden kan vel dette trygt skurs av, men hvis du kjører ip-passthrough rett inn på en vanlig pc bør en vel tenke seg litt om.

 

Neste problem er derimot at det virker som NGT har dhcp lease time på 2 min! Så syslogen på routern min fylles opp av ip renew meldinger. Skjønner ikke helt hvorfor de har så kort lease tid, ip'n min har ikke endret seg siden jeg fikk ngt for 4 mnd siden..

 

S

Lenke til kommentar

Hei,

 

Etter at ngt endret min ip fra 80.202.x.x til en 84.48.69.x adresse sluttet passthrough å fungere. Dette skjedde onsdag denne uken.

 

Noen andre som har opplevd dette?

 

Jeg har testet "standard prosedyren" for passthrough igjen, og også slettet regelsettene uten at det funket..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har ihvertfall ikke hatt noen problemer siden jeg fikk det til. Men hva slags programmer er det snakk om da? Husk at selv om ip-passthrough er på så vil forsatt filteret og server lista være aktiv. Så du må huske å skru av disse..

 

S.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...