Gå til innhold

TV-kort til ca 500kr. Forslag?

Crazysteps

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en PC jeg tenkte å bruke som videoopptager av TV-program.

I tillegg har jeg en prosjektør 10-20 meter unna PC'en, som jeg ønsker å avspille disse TV-programmene på, samt andre filmer jeg har på PC'en. Både DVD'er, DivX osv.

DVI kabler er såpass dyre at ønskelig tilkobling til prosjektøren er via S-videokabel. kompositt gir for dårlig kvalitet.

Har kun DVI og komposittutgang på skjermkortet mitt, så s-videoutgangen må ligge i TV-kortet.

Noen som har erfaringer i denne prisklassen?

I prisguiden på hw.no var det kun et fåtall erfaringer på de forskjellige produktene.

Setter pris på alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg kjøpte for en stund siden Winfast TV 2000 XP Expert edition fra leadtech.

Kosta under 500 kr og har ogsa FM radio. Jeg har ikke hatt noen problemer med dette kortet. Bra kvalitet på bildet, og bra opptaksmuligheter. Kan ta opp i dvd-kvalitet (Mpeg2), og brenne det på en DVD plate for å se på TV'n i stua.

En test på Dinside.no.

Se Guiden på HW. no for beste pris.

Skrevet
:!: sjekk ut denne her

Du får med en fotball. Hva i all verden skal mann med en fotball når mann skal

kjøpe et tv kort? spille fotball med tv kortet? LOL

Hahaha!!

Hva i alle dager skal man med en fotball når man kjøper TV-kort?!?

Beste bundle'en ever! :!:

Skrevet

hadde jeg vært deg så ville jeg økt til 700-800 kr og du får et Hauppauge WinTV PVR150, Tv-kort & MPEG2. Spesielt om du har tenkt å ta opp fra tv så bør du ha et slikt kort. Her blir ikke CPU belastet noe særlig da dette korte har engen "cpu" som fixer dette!

Bare søk så finner du ut at dette er et kort som blir anbefalt på det sterkeste!

Skrevet
hadde jeg vært deg så ville jeg økt til 700-800 kr og du får et Hauppauge WinTV PVR150, Tv-kort & MPEG2. Spesielt om du har tenkt å ta opp fra tv så bør du ha et slikt kort. Her blir ikke CPU belastet noe særlig da dette korte har engen "cpu" som fixer dette!

Bare søk så finner du ut at dette er et kort som blir anbefalt på det sterkeste!

Også på dette kortet står det kun:

S-Video input

Jeg må altså ha et separat skjermkort med s-videoutgang?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...