TMH Skrevet 26. februar 2005 Skrevet 26. februar 2005 (endret) God kveld! Jeg har nettopp installert og oppdatert Fedora Core 3 på min nye laptop, HP Dv1045. Etter litt søking på nettet fant jeg ut hvordan man skulle sette opp widescreen, så da er det i boks, for de som lurte . Det eneste problemet som gjenstår er lyden. På alle andre HP Dv1000 linux-installeringsrapporter (med andre distroer) så står det at lyden konfigruerer seg selv. Dette gjorde den ikke i mitt tilfelle. 1: Når KDE startes, så startes en lydprosess kalt artsd. Denne henger seg med en gang, og bruker all prosessorkraft inntil den blir drept. - kræsjer fordi den finner brudd i pipe'en. 2. "Soundcard detection" finner lydkortet, men jeg hører ikke testlyden. Har sjekket at alt av volumkontroller er aktivert osv. 3. Hvis jeg prøver å spille av noe i Xmms, så vil den ikke spille av. Den sier at jeg må sjekke lyddriverene med arts, og med alsa så bare står den der uten å starte avspillingen. Lydkortet det er snakk om er: Intel Corp. 82801DB AC'97 Audio Controller (rev 03) Noen med forslag? Takk! Endret 26. februar 2005 av TMH
TMH Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Skrevet 27. februar 2005 Sjekk "alsamixer" i ein terminal. Det har jeg gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå