Gå til innhold

klipsch pro media 2.1 versus 4.1?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal kjøpe meg enten 2.1 settet eller 4.1 settet.

2.1 = 2.495,- tilbud

4.1 = 3.995,-

 

Er surround verdt de ekstra 1500 kronene? Og hvis jeg skal ha 4.1 settet, så må jeg ha ett nytt lydkort. Ikke noe fancy greier, bare bra lyd. Noen forslag?

På forhånd takk.

 

Mvh

Olav Førde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal hovedsaklig bruke settet til å spille spill og høre på musikk. Trenger kanskje ikke det aller beste, men kjekt og ha. :smile:

Men problemet er at jeg ikke får hørt på Klipsch settet, så jeg får ikke sammenlignet det med Logitech, Creative osv sine. Noen løsninger?

Men er det noe vits med surround i spill, er det noe særlig? Har dvd til tv'n, så det blir lite film titting på pc'n.

Lenke til kommentar

Vil absolutt anbefalt deg VideoLogic Scirocco 4.1. Denne har en 6,5" sub i skikkelig trekasse. En stor forsterker i eget chassis + 4 små tunge surround-høyttalere i plastikk. Dette settet låter rått. Det er bedre en Klipsh sitt på lydkvalitet, men spiller ikke like høyt.

 

Det sitter tre innganger på forsterkeren så her kan du godt kople opp en minidisc eller bærbar cd.

 

VideoLogic er underlagt Harman Kardon og har skikkelig kvalitet på alt utstyret.

 

Ca 3000,- kroner.

 

PS! Bruker et stort anlegg til 30000,- til PC. VideoLogic pakka måtte jeg bare kjøpe da jeg fant det til latterlige 1500,- på QXL. Dette var ubrukt og i forseglet eske da det kom :smile:

 

Hvis du kommer over den opprinelige 2.1 pakka fra VideoLogic så synes jeg ikke du skal kjøpe den. Den låter ikke riktig fordi den mangler litt mellomtone i lyden. (I tillegg er det opprinnelige settet stygt som juling.)

 

Nå bruker broren min VideoLogic-pakka på sin dvd-spiller / TV i stua. Det låter fett og mesteparten av dypbassen er tilstede selv om justeringen står på flat. Stua er på litt i overkant av 20 kvadrat. Skrur du opp bassen blir det fort for mye bass.

 

Navnet på dette setter er ikke ... 4.1, men VideoLogic Scirocco Crossfire.

 

http://www.videologic.com/Products/VL-6038...roduct=VL-60386

 

[ Denne Melding var redigert av: olapirat på 2002-06-27 18:11 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...