kennien Skrevet 25. februar 2005 Skrevet 25. februar 2005 Jeg kjøpte nettopp Asus-p4pe hoved kort til P4 2,4 GHZ prosessoren min. Men jeg får ikke skjermbilde når jeg skrur på dataen.Skjermen går på i 1 sekund og slår seg av igjen, altså får ingen signaler fra hoevdkort. Jeg har og prøvd å ta ut prosessoren og skru på hovedkortet da, det kommer heller ingenting da. Jeg trodde det skulle komme skjermbilde hvor det stod : CPU missing.... jeg har levert hovedkortet inn til sjekk, men vurderer å hente det for å sleppe å betale for ingenting... det er vel hovedkortet som er gåent ? eller ?
War Skrevet 25. februar 2005 Skrevet 25. februar 2005 uten cpu skal det iallefall ikke komme mye bilde eller tekst. Leverte du det uten å prøve andre ting? ram riktig på plass, skjermkort riktig på plass. prøvet med et annet skjermkort. annen ram? Jumperene sitllt inn riktig? på flere hovedkort er den en jumper som står en pin feil som var løsningen på blackscreen. Men om hovedkortet slår seg av kan det være en feil eller at cpu blir varm og kortet slår seg av, shutdown temp kan være stillt lavt.
kennien Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Skrevet 25. februar 2005 Jeg kjøpte nettopp Asus-p4pe hoved kort til P4 2,4 GHZ prosessoren min.Men jeg får ikke skjermbilde når jeg skrur på dataen.Skjermen går på i 1 sekund og slår seg av igjen, altså får ingen signaler fra hoevdkort. Jeg har og prøvd å ta ut prosessoren og skru på hovedkortet da, det kommer heller ingenting da. Jeg trodde det skulle komme skjermbilde hvor det stod : CPU missing.... jeg har levert hovedkortet inn til sjekk, men vurderer å hente det for å sleppe å betale for ingenting... det er vel hovedkortet som er gåent ? eller ? Jeg prøvde med forskjellige RAM, 3 skjermkort etc.. Det med jumperene kan jo være årsak.jeg koblet bare på jumper til av/på knappen.alt det andre er jo bare til lys.hvertfall på min data. altså lys til harddisk-lys og av/på-lys... hovedkortet starta jo og det stod på så lenge jeg ville, men det kom aldri noe signal til skjermen, altså...det var ikke "blackscreen" , skjermen gikk aldri på i det hele tatt... noen som vet noe ?
War Skrevet 25. februar 2005 Skrevet 25. februar 2005 det er andre humpere på kortet da. overalt om det ikke er jumperfritt.
kennien Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Skrevet 25. februar 2005 Jeg kjøpte nettopp Asus-p4pe hoved kort til P4 2,4 GHZ prosessoren min.Men jeg får ikke skjermbilde når jeg skrur på dataen.Skjermen går på i 1 sekund og slår seg av igjen, altså får ingen signaler fra hoevdkort. Jeg har og prøvd å ta ut prosessoren og skru på hovedkortet da, det kommer heller ingenting da. Jeg trodde det skulle komme skjermbilde hvor det stod : CPU missing.... jeg har levert hovedkortet inn til sjekk, men vurderer å hente det for å sleppe å betale for ingenting... det er vel hovedkortet som er gåent ? eller ? når jeg bare har koplet på jumpere til av/på knappen på kabinettet skal det jo komme bilde når jeg skrur på ? Ingen jumpere har innvirkning på om skjermen slår seg på eller ikke ?
Tjuls Skrevet 25. februar 2005 Skrevet 25. februar 2005 reset bios... det er ikke de jumperene han snakker om.. glem de med ledninger til kabinettet.. det er enkeltstående jumpere rundt på kortet. men de skal stå riktig fra produsent.. men reset bios.. standard med nytt hk..
kennien Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Skrevet 25. februar 2005 ahh,hovedkortet er defekt.. takk for hjelpen anyway
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå