Gå til innhold

Samsung 19" LCD Syncmaster 913N Monitor


Mio

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Har bestilt denne nå, men får høre nå at jeg MÅ ha DVI.

En som sa at hvis det er en VGA skjerm,så er den garantert dårligere enn en DVI skjerm.Har funnet ut at det er VGA skjerm jeg har bestilt fra komplett.

Jeg skal bytte fra en sliten 19" CRT skjerm.Siden denne nye Samsung skjermen var på tilbud hos komplett,så bestilte jeg den.

Er det noen som har denne skjermen som er fornøyd? var det et dumt kjøp eller :( ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jo en helt grei skjerm, men du må kanskje se på hva bruken din er. an kanskje være litt kjedelig hvis du skal bruke skjermen til hardcore spilling, og den ikke henger helt med. Hvis jeg ikke husker feil så er det ikke den store forskjellen mellom vga og dvi når du bruker den til skrivebordsapplikasjoner o.l. Men ved spilling og filmer kan det være litt mer å plukke på. Skal du kjøpe en LCD-skjerm i disse dager mener jeg personlig at det kan være fornuftig å putte i noen lapper ekstra og få en veldig bra skjerm, enn å spare litt penger på å få en utrangert skjerm.

Lenke til kommentar

leste akkurat dette om den på toms hardware:

 

As you've gathered, games are the area where the 913N is most at home. The images are very fluid (for an LCD); you won't find better performance on the market. The colors are bright, so playing FarCry or Half-Life 2 on this monitor is very pleasant. Beyond the natural immersion the large screen size offers, the depth of the black adds to the atmosphere of murky, gloomy games, especially Doom 3. But as with most LCDs, you'll have to play in native resolution - pixel interpolation isn't any better than that of the two competitors. Though Samsung is one of the only manufacturers to offer quality interpolation on its 17" units, that advantage diminishes considerably when making the move to 19 inches. The pixels are larger, and the problems caused by interpolation are all the more evident.

 

 

Så jeg blir nok fornøyd i forhold til prisen håper jeg :)

Takker for svar!

Lenke til kommentar

Brukast det VGA-utgang til ein LCD-skjerm må eit digitalt signal konverterasr

til analogt i skjermkortet før skjermen konverterar dette analoge signalet tilbake til digitalt for å vise det på skjermen. I denne konverteringsprosessen er det ein del data som går tapt, og bildet kan då få en noe lavere kvalitet.

 

Altså, fordelen med DVI er at bildesignalet ikkje blir konvertert til analoge signaler på grafikkortet, for så igjen bli konvertert til digitale i skjermen.(elns) ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...