Patton Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Hei, jeg har en usynlig brukerkonto jeg vil slette i WinXP. Kontoen ble automatisk laget da jeg installerte PostgreSQL-database. Kontonavnet staar ikke paa XP's login side, og jeg finner den heller ikke i brukerkonto-admin-verktoeyet. Derimot ligger det under Dokumenter og instillinger en mappe med dette kontonavnet. Hvordan sletter jeg kontoen?
TCi Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Tror ikke den kontoen bør slettes. Vil tro at den trengst for å kjøre visse rettigheter ved kjøring av databasen eller noe. Det er en grunn til at slikre kontoer er skjulte.
Patton Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Skrevet 24. februar 2005 (endret) Ja, men jeg vil(!) slette denne kontoen. Edit: For aa gjoere en lang historie kort: jeg vet hva jeg gjoer. Endret 24. februar 2005 av Patton
TCi Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Javel... kontrollpanelet -> administrative verktøy -> datamaskinbehandling -> lokale brukere og grupper. Der går du inn på brukere og sletter den som du vil slette.
Patton Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Skrevet 25. februar 2005 Takk for svar! Dessverre "lokale brukere og grupper" er bare tilgjengelig under XP Professional. Finnes det en annen maate?
TCi Skrevet 25. februar 2005 Skrevet 25. februar 2005 Ok, andre forsøk start -> kjør -> skriv inn: control userpasswords2 Gå til Avansert og velg Avansert brukerbehandling.. Håper Home Edition har den da...
Patton Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Skrevet 25. februar 2005 Jeg kommer faktisk helt fram til Lokale grupper og brukere, men der faar jeg meldingen at denne funksjonaliteten ikke er tilgjengelig i XP Home. Da er vel jeg kommet inn i en blindvei, eller? Takker allikevel!
TCi Skrevet 25. februar 2005 Skrevet 25. februar 2005 Da er vel jeg kommet inn i en blindvei, eller? Virker sånn... Kommer ikke på noen andre måter dessverre.
dirr Skrevet 25. februar 2005 Skrevet 25. februar 2005 Er ikke sikker på om det hjelper, men du kan prøve å installere TweakUI fra WinXP powertoys, veit den har muligheten til å skjule / vise kontoer på logon-siden, lurer på om det gjelder i kontrollpanelet også. http://download.microsoft.com/download/f/c...wertoySetup.exe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå