Gå til innhold

The Chronicles of Riddick - En bortgjemt perle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det inntrykket sitter jeg ihvertfall med etter å ha nettopp fullført spillet til PC. For det er ingen tvil om at "Riddick" er en actionperle av de sjeldne. Men hvorfor i all verden selger det da så dårlig? Det ligger ikke på topp 10 over fjorårets mest solgte spill hverken til PC eller X-Box. Men her er noen mulige forklaringer:

*Dårlig markedsføring

*Havnet i skyggen av andre FPS titler som Half-Life 2, Halo 2, Doom 3 og Far Cry

*Altfor mørkt og voldelig for mange gamere

*Baserer seg på en kritikerslaktet film

Likevel synes jeg det er merkelig at "The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay" ikke havner høyere på listene. Det er nemlig fått veldig mye ros i de fleste aviser, nettsteder og spillmagasiner. Karakterene ligger faktisk helt opp mot de tilsynelatende udødelige spillene Halo 2 og Half-Life 2, noe som i seg selv er en stor bragd. "Riddick" kan også friste med navn som Vin Diesel og X-Zibit, som faktisk er veldig bra til et spill å være. Og til den store delen av liksom-gamere som kjøper spill utifra hvor bra grafikken er: "Riddick" har meget god grafikk!

Etter min mening er dette spillet et av de senere års klart beste actionspill. Det er mye bedre enn Doom 3, og hakket mer underholdende enn Far Cry. Jeg har også nesten fullført "Riddick" til X-box, og det er ikke tvil i mitt hjerte om at dette kan sidestilles med Halo 2.

Spillet har et variert gameplay med alt fra stilfull sniking og oppgaveløsning til blodige slåsskamper og intens skyteaction. Det har en meget stemningsfull atmosfære takket være ypperlig grafikk, herlige lydeffekter og førsteklasses skuespill. Historien blir godt fortalt gjennom monologer, andre karakterer og kuttscener. Riddick har også overraskende nok en passende lengde, noe som gjør at det aldri føles repetivt eller ensformig.

Gjør utviklerne, Vin Diesel og ikke minst dere selv en tjeneste ved å anskaffe dere dette undervurderte høykvalitetspillet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg digger dette spillet! Helt klart en bortgjemt perle. Gleder meg til oppfølgeren!

Det som jeg synes er litt kult er at vin Disel var med på og lage spillet, han har et egent spillselskap "Tigon".

Svenske Starbreeze lagde spillet da, kudos til dem.

Skrevet (endret)

The Chronicles of Riddick er et knallspill! Veldig stemmningsfullt, nyyydelig grafikk og mye vold! Det jeg liker best med Riddick må være hvor bra stealth-gameplayet virker. Utrolig deilig å snike seg mot en intetanende vakt for å så brekke nakken hans etterfulgt av et saftig knas. Våpnene er også utrolig deilige å fyre av, lyden og følelsen av at du faktisk skyter. Spillet har også god replay value, veldig mange måter å komme seg igjennom det på. Enten kan man skyte seg igjennom hele spillet, eller man kan snike seg i skyggene med en kniv i hånda. :D

Synd at Riddick ikke ble mer populært. Tenk på alle som har gått glipp av dette mesterverket av et spill. Tror en god grunn til at det ikke ble populært er at filmen var så dårlig. Har hørt mange si at filmen var dårlig, og at spillet derfor måtte være enda dårligere. Synd, men sant. :hrm:

edit : Snike, ikke snilke! Viktig å huske det der.

Endret av Laman
Skrevet

The Chronicles of riddick er et konge spill. Problemet med Riddick er at det kom ut på feil dato, spillet ble overkjørt av HL2, doom 3, farcry.

Som Laman sier:

Utrolig deilig å snilke seg mot en intetanende vakt for å så brekke nakken hans etterfulgt av et saftig knas. Våpnene er også utrolig deilige å fyre av, lyden og følelsen av at du faktisk skyter. Spillet har også god replay value, veldig mange måter å komme seg igjennom det på. Enten kan man skyte seg igjennom hele spillet, eller man kan snike seg i skyggene med en kniv i hånda.

Dette er jo helt digg.

Folk syns filmene var dårlige og dermed ble spillet stemplet.

Filmen har jo ikke noe å gjøre med spillet, jeg anbefaler og teste det.

Skrevet

Ja det er nok filmen som har skremt bort mange. Det morsomme her er at spillet faktisk foregår før filmene "The Chronicles of Riddick" og "Pitch Black", altså baserer ikke spillet seg på filmene.

Det er faktisk kun en forhistorie. De som har sett "behind the game" sekvensen (man får når en har fullført spillet) kan høre at utviklerne har tatt seg store friheter og at det er i bunn og grunn kun karakteren Riddick som har noe med filmene å gjøre.

Skrevet
Enig med at Chronicles Of Riddick er et meget bra spill. Var dog litt kort da, kunne vært lenger. Men oppfølgeren kommer da :dribble:

Nåja.. synes faktisk ikke det var så altfor kort heller. Jeg hadde hørt at det var noe av det negative med spillet, likevel synes jeg lengden var god. Hadde de gjort det lengre kun det blitt repetivt og kjedelig, noe som feks skjer i Far Cry. Heldigvis føles "Riddick" variert helt til siste slutt.

Det er også en av grunnene til at jeg mener at "Riddick" er et bedre spill enn Far Cry.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...