Gå til innhold

Smoothwall, trafikk til REDinterface ut og tilbake


N_R

Anbefalte innlegg

Hei,

 

har et lite problem jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg med. Jeg lager websider, og ønsker å se hvilke som går tregt og hvilke som går fort. Men det er litt vanskelig når man kjører på lokalnettet.

 

Har en standard smoothwall, med RED, ORANGE og GREEN.

Saken er at når jeg pinger min eksterne ip, 81.191.XXX.XXX får jeg svar rett fra RED interface på noen millisekunder. Jeg ønsker å "lure" Smoothwallen til å sende (ihvertfall webben) ut til min ISP, som igjen vil sende trafikken tilbake, og på den måten få et litt mer normalt inntrykk av hva nedlastingstiden på sidene mine er. Lar dette seg gjøre på noe vis?

 

Alternativet er å sette opp en ruter f.eks. hjemme hos meg selv som "snur" all trafikken, men ikke akkurat den beste løsningen egentlig.... pr i dag sitter jeg med VNC hjem og "surfer" derfra, men det er heller ingen optimal løsning.

 

 

Blir glad for alle tips! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

japp, har tenkt tanken, men Bluecom har ingen proxy dessverre. Har prøvd med et par eksterne proxyer som er gratis, men de er tre-e-e-e-ege.......

 

Så det var derfor jeg håpet jeg kunne "lure" ruteren min til å forwarde alt til sin gateway hos Bluecom, som så sendte det tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...