mariannesv Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 Kom plutselig over en zip-fil med Commander Keen 4 på en gammel diskett og fikk så lyst til å pröve det igjen, brukte masse tid på det når jeg var yngre. Men; jeg får startet spillet fint, men når jeg begynner å spille står hele skjermen og "hopper". Ganske slitsomt å se på... Noen som har tips om hvordan jeg kan fikse det? Kjörer windows 98.
SGE7000 Skrevet 22. februar 2005 Skrevet 22. februar 2005 (endret) hvor gammel er disketten du tok det fra? Kan vel hende at filene har blitt litt skadet over tid? EDIT: Gratulerer med 1 innlegg, og velkommen til forumet Endret 22. februar 2005 av SGE7000
Amnio Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 Kan virke som om spillet har problemer med kommunikasjon opp mot skjermkort/driver til skjermkort eller skjerm. Noe som medfører feil oppdateringsfrekvens og dermed et bilde som fyker opp og ned på skjermen. Har du prøvd å låse frekvensen i driverne? (hvis mulig). Eventuelt prøv å kjør spillet via programmet dosbox. Kan også hende det ikke liker windows og at det vil funke bedre hvis du starter opp i DOS i stedet. Skal dog nevnes at jeg prøvde det akkurat nå på ei WinXP maskin uten store problemer, ser derfor ingen spesiell grunn til at det ikke skal funke i Win98.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå