Gå til innhold

Maks belastning på vifteutgangen på R9600XT


consilium

Anbefalte innlegg

Jeg har et GeCube Radeon 9600XT som jeg ønsker å bytte vifte på. Jeg ser at originalvifta kjører på 12 volt, og at vifta er ganske lettdreven (bruker noen få milliampere strøm). Jeg har en "tangentialvifte" som de kaller det på Elfa, se link her.

 

Denne kjører på 24 volt, men det er 12 volt som kommer fra skjermkortet, noe som er greit nok, skal ikke overklokke el.

 

Saken er at tangentialvifta har en effekt på 3 Watt når den blir foret med 12 volt spenning, vil skjermkortet takle dette?

 

Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veeeeel...

 

For det første, når den trekker 6,1W ved 24 Volt, vil det ikke si at den trekker 3W ved 12Volt.....

 

Den er laget for å brukes fra 16 til 28Volt så 12Volt blir nokk litt lavt...

Spänning: 24 V= (16–28)

 

Så denne bør du deffentlig ikke koble til ett grafikk kort... Om du skal bruke denne så må du koble denne direkte på PSU, IKKE via skjermkortet. Om den fungerer på 12Volt er en helt annen sak....

 

Fornøyd?

Lenke til kommentar

Jepp, ser det nå. :blush:

 

Alt du sier stemmer...jeg var litt i ørska da jeg skrev alt det ovenfor, hehe. Allikevel svarte du ikke akkurat hvorfor jeg ikke burde koble denne på skjermkortet. Jeg ser at kontakten passer perfekt inn i sokkelen på skjermkortet, så det hadde vært en fordel om dette hadde gått.

 

Takk for dine svar, Behydro :D

Lenke til kommentar

Dumme meg....

 

Jeg ville ikke ha koblet til denne viften fordi den trekker for stor strøm, en vanlig 80 vifte trekker rundt 0.12W... Denne trekker 3W. *POFF*

 

Klart det kan gå, men jeg ville aldri ha prøvd. Er tryggest å koble den til en molex plugg på strømforsyninga. Men som sagt så tror jeg at spenninga er litt for lav.... Du får bare prøve deg fram

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...