Gå til innhold

Microsoft deler på hemmelighetene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn som eg forstod det, handlar ein del av boka om å rette feila ein har gjort, på det emnet burde vel microsoft være ekspertar :p

 

This book is of special interest to readers who have bought "Programming Windows", "Microsoft Guide to C++ Programming", "Microsoft C Run-Time Library Reference" or "Code Complete".

 

med andre ord, til ingen nytte for oss linux-brukarar, uansett :yes:

Endret av femfulle
Lenke til kommentar
med andre ord, til ingen nytte for oss linux-brukarar, uansett :yes:

Nå er vel "Code Complete" regnet som en av de virkelig gode bøkene om å skrive bra kommersiell software, anbefales for alle som skal drive med det i fremtida (eller gjør det nå).

 

 

Men så er dette jo Linux-forumet, so who am I kidding? :tease:

Lenke til kommentar
med andre ord, til ingen nytte for oss linux-brukarar, uansett  :yes:

Nå er vel "Code Complete" regnet som en av de virkelig gode bøkene om å skrive bra kommersiell software, anbefales for alle som skal drive med det i fremtida (eller gjør det nå).

 

 

Men så er dette jo Linux-forumet, so who am I kidding? :tease:

Hmm, ser faktisk veldig bra ut. Fin omtale på amazon. Jeg drar til byen og kjøper den nå :)

 

Litt offtopic, men har du flere programmerings teknikk bøker å annbefale? Har allerede "Patterns boka" :)

Lenke til kommentar
Nå er vel "Code Complete" regnet som en av de virkelig gode bøkene om å skrive bra kommersiell software, anbefales for alle som skal drive med det i fremtida (eller gjør det nå).

Det finnes sikkert selvmordsbøker også :p

Så så, fordommer hører nazister til.

 

Code Complete er gitt ut av Microsoft Press, men den er skrevet av en som ikke har noen tilknytning til MS utover det at boken hans er gitt ut av nettopp Microsoft Press. Den er høyst anbefalt av ganske mange nerder verden over, ettersom den viser leseren hvordan man skal skrive skikkelig kode (kommersiell eller ei).

 

Jeg har selv kjøpt den boka (oppfølgeren riktignok) på anbefaling av slashdottere, men har ikke fått lest så mye av den enda. Av det jeg har lest ser den bra ut, det virker som den forklarer stort sett alt man skulle ønske å vite om å skrive bra kode, på tvers av språk.

 

Ang. Writing Solid Code har også den fått mange anbefalinger, uten at jeg selv vet noe mer om den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...